همشهری آنلاین: یک ناشر ایرانی به عنوان داور در چهل و چهارمین دوسالانه تصویرگری بلگراد حضور می‌یابد.

فریده خلعتبری، مدیر انتشارات شباویز، به عنوان داور در چهل و چهارمین دوسالانه تصویرگری بلگراد که در روزهای 25 و 26 آبان برگزار می‌شود، حضور می‌یابد تا برندگان قلم زرین 2007 این دوسالانه را اعلام کند.

به گزارش همشهری آنلاین این ناشر که در زمینه تصویر گری، آثاری در طرازهای جهانی انتشار داده و برخی از جایزه های معتبر جهانی تصویرگری را نصیب خود کرده ، درمراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور می یابد و درباره تصویر گری امروز ایران سخنرانی می کند.

انتشارات شباویز از جمله ناشران شناخته شده کودک و نوجوان است که برخی از آثار‌‌آن به وسیله ناشران معتبر خارجی ترجمه شده‌اند.

از ویژگی های اصلی انتشارات شباویز این است که اکثر تصویرگران کارشان را با این انتشاراتی آغاز و با استمرار در همین موسسه ن به اوج و پختگی و ظرافت در کار خود رسیدند.

ویژگی دیگر این انتشاراتی تالیفی بودن تمامی کارهای آن است که در میان ناشران کودک ونوجوان از این منظر هم قابل اعتنا و استثناء‌است.

اخیرا نیز فرشید شفیعی ، تصویر گر ایرانی به خاطر تصویر گری کتابهای پیوند ( نوشته فریده خلعتبری) و زربال (نوشته جمال الدین اکرمی) جایزه سیب زرین جشنواره براتیسلاوا را به خود اختصاص داد.

خانم خلعتبری همچنین قرار است در نمایشگاه بین المللی تصویرگری «تتریو» ایتالیا به عنوان داور حضور یابد.

کد خبر 31903

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز