همشهری آنلاین: اسامی مسافران ایرانی هواپیمای سانحه دیده تایلندی در سایت اینترنتی نیشن منتشر شد.

به گزارش ایرنا، نیشن در گزارش دقایق پیش خود بر اساس لیست پرواز هواپیمای مسافربری خطوط داخلی "وان- تو- گو" تایلند که هنگام فرود در فرودگاه جزیره "پوکت" در جنوب این کشور دچار سانحه شد، تعداد مسافران ایرانی این پرواز را ‪ ۲۱‬نفر اعلام کرد.

تاکنون شش تن از این افراد، نجات یافته و در بیمارستان "پوکت" بستری شدند که اسامی این افراد بدین شرح است: پرویز هاشمی، مدیا هاشمی، مهسا فتوره‌چی، عباس کیانی موحد، مهرانا کیانی موحد و مریم میرطاهری.

هنوز از سرنوشت ‪ ۱۵‬ایرانی دیگر که سرنشین این هواپیما بودند اطلاع دقیقی در دست نیست و تلاش‌ها برای مشخص شدن سرنوشت آنان همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش نیشن اسامی دیگر مسافران ایرانی این پرواز بدین شرح است: فرشته مخلص‌کوچی، سعید قیومی، سانسا قیومی، سارا ایزدین، علیرضا جودت‌فر، جهانگیر جودت‌فر، محمدرضا جودت‌فر، مریم تهرانی، مژگان محبیان‌نژادی، محمود پورمهر، حسین صفاعد تبریزی، فهیمه سالک، فرشاد تذهیبی، میثم ولایی و حمیرا امیرخدایی تهرانی.

انحراف این هواپیمای مسافربری هنگام فرود در فرودگاه جزیره پوکت تایلند و برخورد آن با درختان اطراف فرودگاه، دستکم ‪ ۶۱‬کشته و شماری مجروح بر جای گذاشت.

این سانحه در ساعت ‪ ۱۵‬و ‪ ۴۰‬دقیقه روز یکشنبه (به وقت محلی) و در حالی که یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط داخلی "وان- تو- گو" تایلند در حال فرود در فرودگاه جزیره پوکت واقع در جنوب این کشور بود، اتفاق افتاد.

چیساک آنگسوان مدیرکل امور حمل و نقل تایلند نیز با تایید شمار قربانیان این هواپیما، گفت: این هواپیما، فرودگاه "دون موانگ" بانکوک پایتخت تایلند را در ساعت ‪ ۱۴‬و ‪ ۳۰‬دقیقه به مقصد جزیره پوکت ترک کرد اما به دلیل بدی هوا، نبود دید کافی و لغزنده بودن سطح باند فرودگاه، کنترل هواپیما از دست خلبان خارج شد و با درختان کنار باند برخورد کرد و بدنه آن دو نیم شد.

بر اساس گزارش‌های رسیده هنوز شمار دقیق قربانیان و مجروحان هواپیمای مسافربری تایلند در فرودگاه فوکت روشن نشده و احتمال می‌رود بر تعداد کشته شدگان این سانحه‌افزوده شود.

جزیره تفریحی پوکت واقع در ‪ ۷۰۰‬کیلومتری جنوب بانکوک پایتخت تایلند از جمله مهم‌ترین مراکز تفریحی- گردشگری تایلند به ویژه در جذب گردشگران خارجی به شمار می‌آید.

کد خبر 31642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز