برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم و با وجود احتمال مخالفت گروه‌های تندرو یهودی، نسخه‌ای حاشیه‌نویسی‌شده از کتاب «نبرد من» آدولف هیتلر ژانویه سال آینده در آلمان منتشر و عرضه می‌شود.

کتاب هیتلر

به گزارش همشهري، در شرايطي كه قانون 70سال ممنوعيت چاپ كتاب زندگينامه خودنوشت رهبر آلمان نازي همزمان با آخرين روز 2015به پايان مي‌رسد، مدير مؤسسه تاريخ معاصر در مونيخ از برنامه خود براي عرضه حدود 4هزار نسخه كتاب بين 8تا 11ژانويه 2016خبر داد. نسخه جديد نبرد من داراي بيش از 3500حاشيه‌نويسي است و در 2جلد با 1948صفحه به قيمت 59يورو در دسترس علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

مؤسسه تاريخ معاصر آلمان در شرايطي از 2009براي انتشار كتاب هيتلر برنامه‌ريزي كرده كه برخي گروه‌هاي تندرو يهودي در آلمان با اين تصميم مخالفت كرده‌اند. رايش سوم نوشتن نبرد من را در 1924آغاز كرد؛ يعني همان سالي كه پس از يك كودتاي نافرجام به زندان افتاده بود. نيروهاي متفقين پس از جنگ جهاني دوم حق هرگونه بهره‌برداري از كتاب هيتلر را به مقام‌هاي رسمي ايالت باوارياي آلمان واگذار كردند و در 7دهه گذشته انتشار اين كتاب به احترام قربانيان جنگ ممنوع بود. نسخه الكترونيكي نبرد من از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي سياسي در آمازون است.

کد خبر 315957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha