همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمینه عمران سواحل مکران همکاری بسیار خوبی با دولت داریم.

حبیب الله سیاری

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه درحاشیه صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی درمنطقه یکم نداجا (بندرعباس) در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این همکاری موجب پیشرفت کارها ظرف چند سال اخیرشده و ازاین پس نیز شاهد بهتر شدن و گسترش آنها خواهیم بود.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش و دولت دست به دست هم داده اند طوریکه می توان گفت که این دو بعنوان مکمل هم در سواحل مکران عمل می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه اگر این همدلی و هماهنگی نبود اتفاقی نمی افتاد ابراز داشت:امروز ما بعنوان سربازان ملت درحال پیگیری مسائل هستیم و دولت نیزخوب پشتیبانی می کند.

امیردریا دار سیاری با اشاره به اجرای طرح های عمرانی از سوی دولت در سواحل مکران گفت: درچند سال اخیرجاده میناب تا جاسک (به طول 210کیلومتر)از درجه دو به درجه یک تبدیل شده وبازسازی مسیرجاسک تا کنارک موجب شده تا این محورنیزبه بهترین مسیربرای گردشگری تبدیل شود و نباید این همه فعالیت را نادیده بگیریم و ما نیز درراستای برنامه عمران مکران درحال استقرار در سواحل شرق هرمزگان و کنارک (استان سیستان و بلوچستان) هستیم.

وی با بیان اینکه استقرار نیروها در ابعاد مختلف آبادانی به همراه دارد ابرازداشت: پیگیری می کنیم که اقدامات دولت نیز زودتر به نتیجه برسد تا شاهد پیشرفت جهشی در سواحل مکران باشیم.

به گفته وی، دولت درمدت سه سال گذشته در مسیر مواصلاتی میناب به جاسک و کنارک پلهای بزرگی احداث کرده که همه فکر می کردند ساخت آنها چندین سال دیگرزمان می برد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ، به نقل از مدیران آبفای هرمزگان پیشرفت طرح تامین آب آشامیدنی جاسک را 92درصد اعلام و گفت: وصل شدن آب سد جگین به این شهر و روستاهای مسیر کار بزرگی خواهد بود که شرق هرمزگان را در مسیر توسعه بیشتر قرار می دهد.

امیردریا دارسیاری تاکید کرد: ازابعاد مختلف واهمیت، مکران مهم ترین جای کشوراست که تا قبل از انقلاب به دلیل خواست استکبار خیلی پیشرفت نکرده و امروز نیز هر کسی مخالفت کند پا جای پای انگلیسی ها می گذارد زیرا استعمار انگلیس ما را از دریا و سواحل مکران دور نگه داشت.

وی ادامه داد: تنها با وجود اقتدار در دریا است که می توانیم ازتوسعه سواحل مکران برای پیشرفت طرح های دریا محور استفاده کنیم که هم اکنون ناوهای جمهوری اسلامی ایران با استقرار تا مدار 10درجه ، مقتدرانه در سطحی بیش ازدو تا سه هزار کیلومترمربع در حال گشت زنی هستند.

فرمانده نداجا این حضور را نشان دهنده توان ایران دانست و گفت: وقتی توان داشته باشیم امنیت در دریا برقرارمی شود و قادر خواهیم بود که درعرصه دریا در ابعاد مختلف پروژه اقتصادی اجراکنیم و این در حالی است که برنامه های نداجا نیزبطور هم زمان جلو می افتد.

کد خبر 315667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha