چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمر پوتین با پذیرش استعفای میخائیل فرادکوف، یک بازرس امور مالی را برای تشکیل کابینه انتخاب کرد.

به گزارش بی بی سی، ویکتور زوبوکوف که از سوی پوتین به عنوان نخست‌وزیر برگزیده شده است، تجربه جدی سیاسی ندارد. وی قبل از آن رئیس سازمان فدرال نظارت بر امور مالی روسیه بوده است.

بنا بر این گزارش دومای روسیه روز جمعه(23 شهریور) در مورد این انتخاب رأی خواهد داد.
در عین حال پوتین از نخست‌وزیر پیشین خود خواست که تا زمان قانونی این جابجایی قدرت در مقام خود باقی بماند.[استعفای فرادکوف/ همشهری آنلاین]

ویکتور زوبکوف از 23 جولای 1999 تا 2001 بعنوان معاون وزیر مالیات فدراسیون روسیه کار می کرد. از اول نوامبر 2001 وی معاون اول وزیر دارایی فدراسیون روسیه و رئیس موقت کمیته نظارت مالی وابسته به وزارت دارایی بود. از اواسط مارس 2004 وی ریاست سازمان فدرال نظارت مالی را برعهده دارد.

در همین حال، ولادیمیر ژیرینوفسکی نایب رئیس مجلس دومای روسیه و رهبر حزب لیبرال-دموکرات این کشور اعلام کرد که کاندیداتوری ویکتور زوبکوف می تواند گامی "فنی" باشد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، وی در خصوص منظور خود از گامی فنی، به خبرنگاران گفت: ممکن است کاندیداتوری وی مسئله‌ای موقتی بوده ودر آینده نخست وزیر جدیدی معرفی شود.

در ماه دسامبر 2007 در روسیه انتخابات مجلس دوما و در ماه مارس انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.[بیشتر در رابطه با انتخابات دوما]

در کل رهبر حزب لیبرال-دموکرات معتقد است که با روی کار آمدن نخست‌وزیر جدید، نباید مشکلی بوجود بیاید.

وی گفت: فردا در شورای دوما، بوریس گریزلوف، با نمایندگان تمامی فراکسیون ها صحبت خواهد کرد و روز جمعه کاندیداتوری او را (زوبکوف) تایید می کنند، مشکلی نخواهد بود.

ژیرینوفسکی خاطر نشان کرد که عدم وابستگی تعلقات حزبی زوبکوف یکی از ویژگی‌های مثبت اوست.

کد خبر 31290

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز