چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دویدن یا دوی با قدم آهسته (جاگینگ) درصورتی‌که زمان لازم برای آمادگی بدنی را نگذرانده باشید، ممکن است به آسیب‌دیدگی شما منجر شود.

safe running

براي جلوگيري از آسيب‌ديدگي در حين دويدن به اين توصيه‌ها عمل كنيد:

- اول‌ازهمه با پزشکتان مشورت کنید تا معلوم شود که مشکلی برای دويدن نداريد. افرادی که بیماری قلبی، مشکلات ارتوپدی دارند یا افرادی که چاق هستند، ممکن است لازم باشد به‌جای دویدن، پیاده‌روی کنند.

- کفش‌های مخصوص دوی اندازه پایتان بپوشید. به دنبال کفش‌های سبک‌وزنی باشید که تهویه مناسبی داشته باشند و به‌خوبی از قوس کف‌پایی و قوزک پا حمایت کند.

- یک برنامه ساده برای دویدن این است که با حداقل 20 تا 30 دقیقه دویدن،‌ سه روز در هفته (با روزهای استراحت در فواصل) با شدت 50 تا 80 درصد حداکثر توانتان شروع کنید،

- همیشه پیش از دویدن خودتان را گرم و پس از دویدن خود را سرد کنید. پس از سرد کردن، زمان اضافی را به تحت کشش قرار دادن آرام عضلاتتان اختصاص دهید تا از گرفتگی و دردناک شدن عضلات جلوگیری شود.

- بیش‌ازحد توانتان ندوید. به بدنتان گوش دهید. هنگامی احساس دردناکی عضلانی می‌کنید، شدت، مدت و/یا دفعات دویدن را کاهش دهید.

- برای متعادل کردن برنامه تمرینی‌تان، به‌طور یک روز در میان تمرین‌های قدرتی انجام دهید.

-  هر هفته بیش از 10 درصد طول مسافت دویدنتان را افزایش ندهید. باید به آهستگی برنامه دویدنتان را پیش ببرید و به عضلاتتان اجازه دهید که خودشان با فشاری که هنگام دویدن تحمل می‌کنند، سازگار کنند.

HealthDay

کد خبر 311809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha