بلگراد - ایرنا: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد برای سال ۲۰۱۶ اعلام شد.

belgrad fair

به گزارش ایرنا، ولادان ووکوساولیویچ معاون فرهنگی شهرداری بلگراد در آخرین کنفرانس خبری در آستانه برگزاری شصتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد که بزرگترین رویداد فرهنگی در این منطقه از اروپا به شمار می‌رود، جمهوری اسلامی ایران را برای میهمان ویژه شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد در سال 2016  اعلام کرد.

ووکوساولیویچ همچنین در این کنفرانس که مسئولین نمایشگاه بین‌المللی بلگراد و دیگر شخصیت‌های فرهنگی صربستان و دیگر کشورها حضور داشتند در جمع خبرنگاران ضمن معرفی کشورمان، ایران را از جمله کشورهای با دارای قدیمی ترین فرهنگ در جهان نام برد.

وی همچنین با ارایه توضیحاتی در خصوص شصتمین نمایشگاه بین المللی بلگراد که از روز یکشنبه (25 اکتبر تا اول نوامبر/ 3 تا 10 آبان) امسال برگزار می شود میهمان این دوره از این نمایشگاه را فدراسیون روسیه اعلام کرد.

از سال 2002 در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد هر ساله یک کشور به عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه انتخاب می‌شود که رایزن فرهنگی آن کشور طی روزهای نمایشگاه برنامه های ویژه ای را در نمایشگاه و دیگر مراکز فرهنگی و ادبی بلگراد و شهرهای صربستان برپا می‌کند.

کشورهای چین، نروژ، کانادا، فرانسه، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، یونان، سوئد، زبان های پرتغالی ( آنگولا، برزیل، گینه بیسائو، جزیره گیپ ورد، تیمور شرق، موزامبیک، پرتغال، سائوتومه و پرنسیپ)، مجارستان و لهستان مهمانان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد در سال های گذشته بودند.

شصتمین نمایشگاه بین المللی بلگراد با سخنانی از «امیر کوستوریتسا» فیلم ساز و نویسنده صربستانی و «ناتالیا ناروچینسکای» هنرمند و نویسنده روسی در روز یکشنبه 3 آبان ماه گشایش می شود که در آن ایران مانند سال های گذشته حضور فعال در آن خواهد داشت.

این نمایشگاه که در زمینی به مساحتی حدود 30 هزار متر مربع برپا می شود بزرگترین و قدیمی ترین رویداد ادبی در جنوب شرقی اروپا به شمار می رود و در آن در سال جاری 483 ناشر به طور مستقیم و 440 ناشر از طرف چاپخانه و دیگر مراکز ادبی و فرهنگی با 158 هزار و 128 عنوان کتاب که در سال 2014 میلادی چاپ شده است، آثار خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

در شصتمین نمایشگاه بین المللی بلگراد علاوه بر ناشرینی از فدرال روسیه ناشرانی از دیگر کشورها از جمله آنگولا، استرالیا، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، انگلیس، ایتالیا، یونان، کرواسی، هند، ایران، فرانسه، هلند، مقدونیه، آلمان، اتریش، اسپانیا، ژاپن، چین، برزیل، بلغارستان، رومانی، اسلوونی، مونته نگرو و لهستان حضور خواهند داشت.

غرفه رایزنی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شصتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد مانند سال های گذشته، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را با کتاب، صنایع دستی، بروشور های فرهنگی، نقشه و فیلم به نمایش می گذارد.

نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد در سال گذشته میلادی 164 هزار و 606 نفر بازدید کننده داشته است.

کد خبر 311302

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha