همشهری آنلاین: شرکت دل اعلام کرد با توافق برای خریداری شرکت نرم‌افزاری، امنیتی و ذخیره‌سازی EMC به قیمت ۶۷ میلیارد دلار، بزرگترین معامله دنیای تکنولوژی را به سرانجام خواهد رساند.

شرکت دل

براساس گزارش CNN، اين معامله روند تحول شركت دل از تجارت رايانه‌هاي مصرفي به تامين‌كننده خدمات فناوري اطلاعات براي شركت‌هاي مختلف را تكميل خواهد‌كرد. اين روند از زماني آغاز شد كه شركت دل شركت پروت سيستمز را در سال 2009 با قيمت چهار ميليارد دلار خريداري كرد.

EMC يكي از بزرگترين شركت‌هاي IT بوده و يكي از بزرگترين تامين‌كنندگان سخت‌افزار ذخيره‌سازي در جهان به شمار مي‌رود. اين شركت همچنين توليد كننده سرور بوده و از شركت امنيتي مختص خود به نام RSA برخوردار است كه به داشتن شناسه‌هاي كاربري غيرقابل نفوذ شهرت دارد. ارزشمند‌ترين دارايي اين شركت داشتن 81 درصد از سهام شركت VMware است،‌شركتي كه در جهان نرم‌افزارهاي تصويرسازي كه امكان استفاده از سيستم‌عامل‌هاي متفاوت در ابزارهاي مختص شركت‌هاي مختلف جهان را فراهم مي‌آورد، پادشاهي مي‌كند.

تلفيق دل و EMC به گفته شركت دل موتورخانه‌اي از راه‌حل‌هاي سازماني را ايجاد خواهد‌كرد. دل در بيانيه‌اي از پيش آماده شده اعلام كرد شركت جديدش براي پيشرفت در استراتژيك‌ترين مناطق نسل بعدي فناوري اطلاعات در بهترين موقعيت قرار خواهد‌"رفت. اين دو شركت اخيرا به واسطه توسعه فناوري جديد دچار افت شديد شده‌اند.

شركت EMC كه در زمينه فروش سيستم‌هاي ذخيره‌سازي به شركت‌ها فعاليت داشت، به واسطه آغاز رشد شركت‌هاي ابري مانند آمازون كه امكان ذخيره‌سازي را با هزينه‌اي پايين‌تر براي شركت‌ها فراهم مي‌آورد،‌ دچار كسادي بازار شد. شركت دل نيز به عنوان دومين توليد كننده بزرگ سرور در جهان با چالشي مشابه مواجه است.

هردو شركت مبالغ هنگفتي را در فناوري ابري سرمايه‌گذاري كرده‌اند اما هركدام به تنهايي با روند تحول دشواري مواجه شده‌اند. ارزش سهام EMC در سال جاري دچار افت شد و دل مجبور شد خود را به تجارتي خصوصي تبديل كند. دل اعلام كرد پس از اين معامله نيز در بخش خصوصي باقي خواهد‌ماند.

کد خبر 310327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha