همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص بهترین بازیکن این تیم گفت: بهترین بازیکن تیم ملی ژاپن روحیه تیمی این تیم است.

کارلوس کی‌روش

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، کا‌ر‌لوس کی‌روش در حاشیه تمرین صبح دوشنبه(20 مهر) تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران اظها‌ر کرد: به هیات ژاپنی که برای دیدار با ایران آمد‌ه‌اند، خوش‌آمد می‌گویم.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: برای ایران این بازی بزرگی است که مقابل ژاپن که یکی از تیم‌های خوب به شمار می‌رود و از مربی خوبی هم بهره می‌برد، قرار بگیرد. این بازی می‌تواند تجربه خوبی برای ایران باشد.

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل گفت: برای من افتخار بزرگی است که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارم؛ چرا که این تیم در قلب من است و همچنین برای تیم ‌ملی ژاپن نیز احترام زیادی قائل هستم؛ چرا که در تیم‌های باشگاهی این کشور کار کرده‌ و این تجربه را با آنها هم دارم. بار دیگر می‌گویم که این بازی تجربه نادری برای بازیکنان جوان ماست که در مقابل تیم با قدرت و با تجربه‌ای مانند ژاپن بازی کنند و پیشرفت داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که بعد از نمایش نه چندان خوب مقابل عمان آیا فکر می‌کند پس از ناموفق بودن مقابل ژاپن انتقادهای بیشتری از تیم او شود، افزود: واقعیت مطلب این است که ارزشی برای این انتقادات قائل نیستم، به خاطر این که در گذشته که بازی‌های خوبی انجام دادیم اما نتیجه‌ نگرفتیم فشار زیادی روی ما وارد کردند. مساله مهم برای ما این است که به مرحله بعد صعود کنیم. هنوز چهار بازی دیگر داریم که جمع امتیازهای آن به عدد 12 می‌رسد. از این چهار بازی هم در سه مورد باید در تهران بازی کنیم. کسانی که می‌خواهند اوپرا ببینند باید به سالن اوپرا بروند. در حال‌ حاضر مهم‌تر‌ین مساله برای ما صعود به مرحله بعد است.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار ژاپنی مبنی بر این که نظرش درباره تیم ‌ملی ژاپن چیست و این که بهترین بازیکن این تیم مقابل ایران چه بازیکنی است، گفت: مطمئنا نمی‌توانیم از نام‌هایی همچون شین‌جی کاگاوا و کی‌سوکه هوندا بگذاریم اما به اعتقاد من بهترین بازیکن ژاپن روحیه تیمی این تیم است. این تیم یکی از تیم‌های قدرتمند است. ما از آنها تشکر می‌کنیم که به تهران آمدند تا مقابل ایران بازی کنند. این بازی به ما فرصت می‌دهد تا به بازیکنان جوانمان فرصت بازی بدهیم. در پنج سال گذشته که در ایران بوده‌ام چنین فرصتی پیش نیامده بود و باید از این فرصت نادر نهایت استفاده را ببریم. ما فردا (سه‌شنبه) بدون ترس و با اعتماد به نفس کامل مقابل ژاپن بازی می‌کنیم.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار ژاپنی مبنی بر این که از زمان حضور او در ژاپن این کشور در رشته فو‌تبا‌ل تا چه حد پیشرفت داشته است، خاطر‌نشان کرد: این پیشرفت را می‌توانیم در عملکرد تیم‌های فو‌تبا‌ل ژاپن در مسابقات مختلف ببینیم. تیم ‌فو‌تبا‌ل زنان ژاپن در جهان قهرمان شده و تیم فو‌تبا‌ل مردانش هم در جام‌های مختلف حضور مداومی دارد. فدراسیون فو‌تبا‌ل ژاپن در دو دهه اخیر عملکرد مثبت و رو به رشدی داشته است. تیم فو‌تبا‌ل ناگویا از همان زمان در قلب من بوده و هست و احترام خاصی برای این تیم و ژاپن قائل هستم. در آن زمان تیم ‌ملی ژاپن تنها یک یا دو بازیکن در خارج از این کشور داشت اما در حال‌ حاضر شاید یک یا دو بازیکن این تیم در ژاپن بازی کنند. این از سطح بالای فو‌تبا‌ل ژاپن نشان دارد. ژاپن استحقاق این را دارد که رتبه نخست آسیا را داشته باشد.

او در پایان گفت: از تمامی خبرنگاران ژاپنی و ایرانی تشکر می‌کنم که امروز به تمرین ما تشریف آوردند و خواهشم از شما این است که حداقل 50 هزار نفر را به ورزشگاه بیاورید. از شهرداری هم می‌خواهم وسایل نقلیه لازم برای حضور تماشاگران را هم فراهم کند تا آنها مشکلی برای حضور در ورزشگاه را نداشته باشند. ما هم به دنبال این هستیم که با ارائه یک بازی خوب تماشاگران حاضر در ورزشگاه را راضی کنیم.

کد خبر 310232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha