همشهری آنلاین: براساس مصوبه دولت قیمت گاز در سال ۹۴ به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است در فصل سرد سال که از ۱۶ آبان ماه آغاز می شود بیشترین قیمت گاز مربوط به اقلیم یک بوده و به مبلغ بیش از ۶۸۹ هزار تومان می‌‌رسد.

فارس نوشت: با آغاز پاییز و سرد شدن هوا در برخی از نقاط کشور انتظار بر این است که قیمت گاز مصرف‌کنندگان نیز افزایش یابد.

براساس تصمیم هیئت دولت و وزارت نفت، سال به دو قسمت گرم و سرد تقسیم شده است به طوری که از 16 فروردین ماه تا 15 آبان ماه فصل گرم و از 16 آبان ماه تا 15 فروردین ماه فصل سرد محسوب و قیمت گاز در هر کدام از این فصول تغییر می‌کند.

خرداد ماه سال جاری بود که مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر از افزایش 15 درصدی قیمت گاز داد که براین اساس مقررشد تا نرخ گاز در ماه های سرد سال به طور میانگین 96 تومان در هر متر مکعب اعمال شود.

پس از این افزایش قیمت در فصل تابستان شاهد برخی قبوض نجومی گاز بودیم به همین منظور به نظر می رسید که در فصل سرد سال به دلیل افزایش مصرف گاز قبوض گاز با رقم ها مالی بالا برای مشترکین صادر شود.

در همین رابطه حمیدرضا عراقی اخیرا درباره جزئیات محاسبه قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری برای زمستان سال جاری، اعلام کرده است: تعرفه سال گذشته فروش گاز به مشترکان خانگی و تجاری با افزایش 15 درصدی قیمت گاز به صورت پلکانی اعمال خواهد شد.

این گزارش حاکی است با اعمال افزایش 15 درصدی قیمت گاز از خرداد ماه مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره نحوه محاسبه عوارض مصرف گاز طبیعی نیز اعلام کرده است عوارض مصرف گاز طبیعی سال گذشته 13 تومان به ازای هر متر مکعب بود که با مصوبه دولت این نرخ به 10 درصد از مصرف کل گاز قبوض رسیده است.

براساس جدول مصرف گاز در فصل زمستان کمترین رقم قبوض گاز در فصل سرد همراه با عوارض 10 درصدی به ترتیب در اقلیم یک تا چهار 13500تومان، 11250تومان، 9000 تومان و 6750 تومان خواهد بود همچنین بیشترین رقم برای این چهار اقلیم به ترتیب بیش از 689هزار تومان، 662 هزارتومان، 636 هزار تومان و 609 هزار تومان می شود.

کد خبر 309113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha