همشهری آنلاین: مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به غفلت دانشگاهیان از مقوله مهارت‌آموزی به دانشجویان، گفت: برخی دانشگاه‌های کشور ۱۰ برابر ظرفیت دانشجو جذب کردند.

اکبر ترکان

به گزارش تسنیم، اکبر ترکان در چهل‌وهشتمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های دولتی کشور با اعلام اینکه امروزه دانشگاه‌ها از توان برای خروجی و بازخورد استفاده نمی‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه خروجی دانشگاه‌ها برای اصلاح ورودی و فرآیندها کوشش نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در نظام ما سالانه 800 هزار ورودی بازار کار وجود دارد، افزود: اکنون در حوزه‌های مهارتی غفلت بزرگ داریم و براي بخشی از فارغ‌التحصیلان بازار کار وجود ندارد.

مشاور رئیس‌جمهور با اعلام اینکه برخی واحدها بدون سنجش تولید می‌کنند، گفت: برخی دانشگاه‌ها 5 تا 10 برابر ظرفیت دانشجو گرفتند.

ترکان با بیان اینکه در این زمینه هدف سیاسی رقابت با دانشگاه‌ها بوده است، تصریح کرد: این ظرفیت‌های بی‌رویه نتیجه‌اش این بود که ورودی‌هایی دارند که حتی کار جزیی نکرده‌اند.

مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در راستای جذب دانشجویان در دانشگاه‌ها شاهد مهندسانی هستیم که یک ملاقه بتن ندیده‌اند، بیان داشت: برخی تقویمی دانشجو شده‌اند و فقط دروس را گذرانده‌اند.

وی با اعلام اینکه در این امر سازمان حمایت هم نیاز داریم که بر فرآیندها نظارت داشته باشد، بیان داشت: برای ایجاد شغل نخبگی بازار گشوده می‌شود که از اقدامات موثر برای نگه داشتن نخبه‌ها ایجاد شغل نخبگی است.

ترکان با تاکید بر اینکه برای ادامه حیات علمی باید به این بخش‌ها توجه شود، ابراز داشت: نباید حیات علمی تعطیل شود و نیروی برجسته باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به اینکه گشودن بازار کارآفرینی در پژوهش و دانشگاه یک شغل نخبگی است، افزود: این فرآیند باید مورد حمایت قرار گیرد و مراکز آموزش عالی باید آن را بپذیرند.

کد خبر 305921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha