مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بیش از ۲۰هزار واحد مسکن پردیس آماده شده است، گفت: بهره‌برداری از این واحد‌ها نیازمند تأمین آب، برق و گاز است که این زیرساخت‌ها آماده نیست و دستگاه‌های متولی باید کمک کنند.

محسن نريمان در نشست خبري اظهار كرد: در هفته دولت بيش از 30هزار واحد مسكن مهر را تحويل داديم اما تلاش داريم مسكن مهر با خدمات زيربنايي و روبنايي ارائه شود. مديرعامل شهرهاي جديد با اشاره به نياز مسكن مهر به 5500ميليارد تومان گفت: از خود مسكن مهر پول در مي‌آوريم و سياست‌هايمان ضد‌تورمي است.

نريمان تصريح كرد: 20درصد مسكن مهر يعني 400هزار واحد در شهرهاي جديد شكل گرفته است. وي درخصوص تأمين خدمات زيربنايي مسكن مهر اظهار كرد: درنظر داريم از محل تهاتر زمين‌ها و واگذاري آنها بخشي از اعتبارات مسائل زيربنايي مسكن مهر را تأمين كنيم. مديرعامل شهرهاي جديد از تفاهمنامه با بانك مسكن در شهر پرديس خبر داد و گفت: سه‌شنبه آينده بين شركت عمران شهر جديد و بانك مسكن تفاهمنامه‌اي به‌صورت پايلوت امضا مي‌شود.

بيش از 1000ميليارد تومان از محل مديريت دارايي‌ها به بانك مسكن به‌عنوان وكيل داده مي‌شود، معادل اين مقدار را زمين در اختيار بانك مسكن قرار مي‌دهيم. به گفته نريمان، اگر وسط پامنار در بافت فرسوده مسكن مهر مي‌ساختيم ارزان‌تر از پرديس تمام مي‌شد. دولت قبل به هواي اينكه زمين رايگان در اختيار بگيرد در دل كوه در پرديس مسكن مهر ساخت، ولي ما مسكن خالي نمي‌سازيم، داريم شهر مي‌سازيم و بايد حقوق شهروندي را تأمين كنيم. وي ادامه داد: ما شايد پرديس را براي 200هزار نفر طراحي كرده بوديم ولي به‌زودي 500هزار نفر در آنجا ساكن مي‌شوند.

کد خبر 305416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha