همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هنر مقاومت و رویش اندیشه های مقاومت جزو محصولات ارزشمند و به ثمرنشسته شجره طیبه اندیشه های رهبر معظم انقلاب است.

حسین سلامی

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سردار حسین سلامی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از کتاب رهبر احیاگر که به قلم شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله نوشته شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب، رهبری احیاگر برای هویت بخشی به مسلمانان در عصر حاضر هستند.

وی اظهار داشت: برای اولین بار همه جهان دست به دست هم دادند تا یک نظام نوپا و انقلاب اسلامی را با جنگ، تحریم، فشار سیاسی و اقتصادی با مانع روبرو کنند اما موفق نشدند و کشور ما توانست با الهام از اندیشه های امام خامنه ای در مقابل سلطه طلبی ها ایستاده و میدان جدیدی برای مقاومت باز کند.

وی با بیان اینکه امروز افق های پیشرفت در کشور در کنار مقاومت باز شده و الگویی در جهان ساخته شده است، افزود: این مسیر در افق اندیشه های رهبر معظم انقلاب برای کشور باز شده و ایران موفقیت های چشمگیری در این عرصه داشته است که این در واقع محصول یک واقعیت از منطق الهی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تحولات منطقه و رویکرد حزب الله در جنگ 33 روزه گفت: حزب الله لبنان نشان داد که با پیروی از اندیشه های مقاومت می توان یک نتیجه شگفت انگیز بوجود آورد که جنگ با صهیونیست ها را اینگونه به پایان برد.
سردار سلامی خاطر نشان کرد: اندیشه های رهبری قادر است سیاست های دشمن را دفع کرده و دل های مردم را به حرکت در بیاورد.

وی ادامه داد: هنر رهبر معظم انقلاب و امام راحل این بود که حجم واقعی قدرت های ظاهری جهان را در چشم مردم جهان به منصه ظهور گذاشتند و امروز مقاومت پیروزی های زیادی را در همین عرصه به دست آورده است که ورای تصورات هستند.

وی با بیان اینکه امروز اندیشه های رهبر انقلاب در حال حرکت و ترویج است، گفت: توصیف و ترویج این اندیشه ها نسخه سعادت همه جهان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در واقع یک بعثت مجدد برای احیای اسلام در جهان امروز بود و امام راحل نیز اولین احیاگر اسلام در عصر جدید بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بدون تردید شخصیت رهبر معظم انقلاب امتداد شخصیت فقهی، علمی، عملی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی امام راحل است البته بسط شخصیت فکری رهبر انقلاب کار بسیار مشکلی است.

سردار سلامی با بیان اینکه رهبری و اندیشه های ایشان تراکم تجربیات عمیقی در تاریخ اسلام به خصوص در سال های بعد از انقلاب اسلامی بوده است، ادامه داد: با نگاهی به شخصیت رهبر انقلاب در می یابیم که ایشان تجلی گاهی از جلوه های نورانی نبوی هستند و در واقع تجلیاتی از آن روح بلند و پرمعنای شخصیت پیامبر اکرم (ص) در شخصیت این رهبر بزرگ نیز متجلی شده است.

وی افزود: وقتی اندیشه های سیاسی رهبر انقلاب را مطالعه می کنیم به وضوح می بینیم که صولت علوی و هوشمندی امیرالمومنین را در عبور از فتنه های داخلی و خارجی نیز دارا هستند. البته ایشان همان حکمت، تدبیر، حلم و صبوری امام حسن (ع) و همچنین شجاعت و صلابت و روحیه عاشورایی امام حسین (ع) را نیز دارا هستند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه در 40 سال اخیر، دوره رهبری رهبر معظم انقلاب یکی از پیچیده ترین دوره های حیات سیاسی بشر است، گفت: جنگ های مهم جهان در این سال ها رخ داده و استکبار لشکرکشی های عظیمی را در این منطقه انجام داده است و امروز می بینیم که مردم سوریه به خاطر سیاست های پیچیده استعمار و متحدانش در منطقه در چه وضعیت غم انگیزی به سر می برند.

وی به وضعیت عراق نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این کشور در وضعیت بدی به سر می برد به گونه ای که تفرقه های خونینی که استکبار به راه انداخته آتشی در این کشور به پا کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: در یمن نیز غنی ترین کشور عرب به فقیرترین کشور عرب حمله کرده است و البته جمهوری اسلامی ایران نیز متحمل جنگی هشت ساله شد که از آن سربلند بیرون آمد و اینها جزو مهمترین جنگ های 40 سال اخیر هستند.

سردار سلامی اضافه کرد: در این دوره پیچیده استکبار همه تجربه های سنتی و مدرن خود را به همراه مدرن ترین تجهیزات برای دگرگونی وضعیت ژئوپولوتیک منطقه به کار گرفته است و در این فضا اداره امت اسلامی در دستان رهبر معظم انقلاب بود که تاکنون با موفقیت از همه این پیچیدگی ها عبور کرده ایم.

وی تاکید کرد: امام راحل قله های بلندی از آرمان های عظیم را برای عزت بخشی به مسلمانان ترسیم و رهبر معظم انقلاب نیز همان قله ها را تعقیب کرد و امروز اندیشه های ایشان ساخت یک تمدن بزرگ را هدف گرفته است که در واقع ترسیم یک مهندسی جدید در میدان نظم جدید مسلمانان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در میدان نظم جدید مسلمانان تحقیر می شدند و هویت مادی و ثروت های مسلمانان در این فضا به یغما می رفت، گفت: این نظم برای هیچ کس قابل قبول نبود. نظمی که در آن یک یا چند قدرت با سلاح هسته ای قابلیت انهدام مناطقی را داشته باشند اما مسلمانان توان استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را هم در اختیار نداشته باشند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه در این شرایط منطق امام راحل به میدان آمد، ادامه داد: منطقی که تحقق نظم عادلانه را هدف گرفته بود که در آن هیچ کس تحقیر نشده و جنگ گزینه ای برای تغییر نظم سیاسی نیست.

وی اضافه کرد: منطق انقلاب اسلامی منطقی هدایت بخش است که در آن وقتی ملت ایران شاه را سرنگون کرد امام راحل حتی بدون شلیک یک گلوله آمریکا را شکست داد.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآورشد: اندیشه های رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد تمدن جدید اسلامی با فطرت مسلمان و غیرمسلمان همسو است، این اندیشه متعلق به همه عالم است و امروز بسیاری از مردم جهان اندیشه های امام و رهبری را منطبق با فطرت خود اعلام کرده و بر اساس آن حرکت می کنند.

سردار سلامی اظهار کرد: در این شرایط استکبار و عواملش در منطقه در صف آرایی های مختلف دست به دست هم دادند تا از مدلی که با این اندیشه، تولید نظام می کند، جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه امروز افق های روشنی از بیداری اسلامی در سراسر جهان پدیدار شده و میدان موفقیت ها و فضای تنفسی ژئوپولتیک آمریکا تنگ شده است، گفت: هیچ مسلمانی در هیچ جای جهان اسلام فرش قرمز زیر پای آمریکایی ها پهن نمی کند.

کتاب الولی المجدد (رهبر احیاگر) سیری در اندیشه های راهبردی امام خامنه ای تالیف شیخ نعیم قاسم و با ترجمه محمدباقر اسدی در خبرگزاری بین المللی تسنیم رونمایی شد.

در این مراسم که سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان و مسئول حفظ میراث فرهنگی و دینی جبل عامل لبنان، سید عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در تهران، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ،حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی مجمع بیداری اسلامی، مجید قلی زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم و جعفر درونه مدیر پروژه ترجمه کتاب الولی المجدد حضور داشتند، از دست اندرکاران آماده سازی و ترجمه این کتاب تقدیر شد.

کد خبر 304327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha