همشهری آنلاین: هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) با برگزاری ۴ دیدار پایان یافت: پیروزی سپاهان، تراکتورسازی، استقلال تهران و استقلال اهواز.

لیگ برتر فوتبال

به گزارش ايسنا؛ در ادامه بازيهاي هفته دوم ليگ برتر فوتبال نتايج زير بدست آمد:

  • سپاهان 1- ذوب آهن صفر

سپاهان با یک گل شهرآورد اصفهان را با برتری پشت سر گذاشت. دیدار تیم‌های همشهری سپاهان و ذوب‌آهن با برتری یک بر صفر زردپوشان پایان یافت تا رقابت سپاهان و استقلال در صدر جدول همچنان برقرار باشد. تک گل بازی را علی کریمی با شوتی محکم و از راه دور در دقیقه 73 به ثمر رساند.

سپاهان با این پیروزی مانند استقلال 6 امتیازی شد اما در رده دوم قرار گرفت. ذوب‌آهن هم با این شکست بدون امتیاز در رده پانزدهم ماند.

از نکات جالب توجه این بازی قضاوت محسن قهرمانی پس از مدتها دوری از میادین بود. آخرین بار قهرمانی در ورزشگاه فولادشهر و پس از قضاوت دیدار سپاهان و پرسپولیس و با اعتراض علی دایی وارد حاشیه شد.

  • تراكتورسازي 3- گسترش فولاد يك

تیم فوتبال تراکتورسازی با غلبه بر همشهری خود موقتا به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر راه یافت. دیدار تیم‌های همشهری تراکتورسازی و گسترش فولاد در چارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال با برتری قاطع 3 بر یک سرخ‌پوشان تبریزی پایان یافت.

در این دیدار که در حضور تعداد کمی از تماشاگران برگزار شد، شجاع خلیل‌زاده در دقایق 11 و 33 و سامان نریمان‌جهان در دقیقه 42 گل‌های تراکتورسازی را به ثمر رساندند و داریوش شجاعیان در دقیقه 84 تک گل گسترش فولاد را زد.

تراکتورسازی با این برد 4 امتیازی شد و به دلیل تعداد گل‌های زده بیشتر نسبت به سایپا موقتا به صدر جدول راه یافت. گسترش فولاد نیز یک امتیازی باقی ماند اما به دلیل تفاضل گل کمتر یک پله سقوط کرد و جای پرسپولیس را در رده سیزدهم گرفت.

  • استقلال 2- ملوان صفر

دیدار تیم‌های استقلال و ملوان از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری دو بر صفر آبی‌های ‍پایتخت به پایان رسید. هر دو گل استقلال را در این دیدار امید ابراهیمی به ثمر رساند.

در نیمه نخست این دیدار آبی‌ها به مراتب بازی بهتری از ملوان ارائه دادند و بر بازی سوار بودند. آنها فرصت‌های خوبی را در همان ابتدای بازی به دست آوردند و در دقیقه سوم یکبار دروازه ملوان را باز کردند که داور آن را مردود اعلام کرد.

استقلالی‌ها در دقیقه پنجم هم توسط انصاری می توانستند به گل برسند اما ضربه خوب این بازیکن از پشت محوطه جریمه با واکنش خوب حسینی راهی به دروازه پیدا نکرد. آنها همچنین در دقیقه هفتم روی ضربه زیبای حیدری می‌توانستند به گل برسند اما توپ این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد.

در دقیقه ۲۸ این دیدار استقلالی‌ها گل نخست بازی را به ثمر رساندند. ارسال خوب حیدری با ضربه سر تمام کننده ابراهیمی همراه بود و استقلال نخستین گلش را به ثمر رساند.

چند دقیقه بعد ضربه ایستگاهی پژمان نوری به تیرک عمودی استقلال برخورد کرد و به بیرون رفت.

بعد از گل استقلالی‌ها٬ ملوانی‌ها کمی بازی را به تعادل کشاندند ولی حملاتشان زهر کافی را نداشت تا اینکه در دقیقه ۳۸ امید ابراهیمی گل دوم را روی یک ضربه ایستگاهی برای استقلال به ثمر رساند.

با آغاز نیمه دوم استقلالی‌ها به لاک دفاعی رفتند و بیشتر چشم به ضد حملات داشتند. در سوی مقابل ملوان بیشتر به ارسال از جناحین امید داشتند و جز چند فرصت نه چندان مهمی که به دست آوردند، بیشتر درحال گردش توپ در زمین استقلال بودند.

در سوی مقابل استقلالی‌ها یک فرصت مناسب در یکی از ضد حملاتشان به دست آوردند. آرش برهانی در دقیقه 71 مصاف تک به تکش با حسینی را در حالی از دست داد که زاویه مناسبی برای شوتزنی داشت اما دروازه بان ملوان این فرصت را از او گرفت.

  • استقلال اهواز 1 - سياه جامگان مشهد صفر

دیدار تیم‌های استقلال اهواز و سیاه جامگان مشهد با برتری تیم اهوازی پایان یافت. استقلال اهواز در خانه با یک گل سیاه جامگان مشهد را شکست داد. تک گل بازی را محمد غلامی در دقیقه 50 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. سیاه جامگان هفته قبل نیز برابر استقلال تهران شکست خورده بود.

اهوازی‌ها با این برد 4 امتیازی شدند و سیاه جامگان با این باخت بدون امتیاز باقی ماند.

کد خبر 303335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha