پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

یک میلیون نفر از جمع افراد یارانه نقدی‌بگیر خارج شده‌اند اما هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاخص‌هایی را که براساس قانون باید افراد غیرنیازمند شناسایی شوند، اعلام نکرده است.

یارانه

خبر قطع يارانه نقدي يك‌ميليون نفر را قائم‌مقام وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرده اما نگفته است اين تعداد افراد در چه بازه زماني و با چه شاخصي از دريافت يارانه نقدي محروم شده‌اند. براساس مصوبه هيأت وزيران، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مسئول تعيين و اعلام شاخص‌هايي است كه مطابق با آن يارانه نقدي شهروندان با درآمد بالا بايد قطع شود.

3 هفته پيش علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي قول داده بود در يك برنامه تلويزيوني جزئيات و شاخص‌هاي حذف يارانه نقدي ثروتمندان را اعلام كند. اقدام دولت در قطع يارانه نقدي برخي شهروندان البته با انتقاد برخي شهرونداني مواجه شده كه مي‌گويند جزو اقشار با درآمد بالا نيستند اما يارانه نقدي آنها قطع شده است.

ديروز سيدابوالحسن فيروز‌آبادي قائم‌مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينكه تاكنون بيش از يك‌ميليون نفر از دريافت يارانه حذف شده‌اند، گفت: وزارت كار با همكاري سازمان هدفمندي مشغول شناسايي افراد غيرمشمول است و تلاش مي‌كند قانون را اجرايي كند. براساس قانون بودجه سال‌جاري دولت بايد يارانه نقدي دست‌كم 6ميليون نفر را قطع كند كه با روش حذف تدريجي و قطره‌چكاني يارانه دست‌كم يك ميليون نفر از ابتداي امسال، كسري بودجه سنگيني در نتيجه پرداخت يارانه نقدي به ثروتمندان به دولت تحميل خواهد شد.

اين مقام ارشد دولتي در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم خبر پرداخت مجدد يارانه نقدي به برخي شهروندان معترض را تأييد و با بيان اينكه تاكنون اعتراض 17هزار خانوار از بين مجموع خانوارهاي معترض براي حذف يارانه‌ها مورد بررسي قرار گرفته است، تصريح كرد: اعتراض اين تعداد خانوار پذيرفته و پرداخت يارانه آنها ازسرگرفته شد البته اين افراد درصد كمي از افراد معترض ثبت‌نام شده هستند.

قائم‌مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه حذف يارانه افراد غيرنيازمند ادامه خواهد داشت، گفت: آن دسته از افرادي كه تا‌كنون يارانه‌هايشان قطع شده است مي‌توانند اعتراض خود را در سامانه مربوطه اعلام و اعتراض‌ها به‌صورت روزانه بررسي مي‌شود و آن دسته از اعتراض‌هايي كه پذيرفته شود يارانه‌ها مجدداً‌ برايشان پرداخت مي‌شود.

فيروزآبادي در ادامه درخصوص آخرين وضعيت يارانه‌ها نيز گفت: توزيع مساوي يارانه به همه اقشار جامعه كار درستي نيست و بايد باور داشته باشيم كه يارانه براي همه نيست، اين موهبت سهم اقشاري است كه از نعمت‌هاي طبيعي محروم هستند. وي با اشاره به قطع يارانه ثروتمندان در سال‌جاري ادامه داد: براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي حدود 6ميليون يارانه‌بگيري كه نيازي به اين پول ندارند از چرخه دريافت يارانه حذف مي‌شوند.

  • مرده‌ها يارانه نقدي نمي‌گيرند

قائم‌مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي درباره «آمار اعلام شده از سخنگوي دولت درباره تعداد يارانه‌بگيران، انصرافي‌ها و حذف‌شدگان نشان مي‌دهد كه كماكان اموات هم يارانه 45500توماني را دريافت مي‌كنند، اين موضوع را چگونه پيگيري كرديد؟» افزود: اينكه اموات يارانه دريافت مي‌كنند، صحت ندارد. بررسي‌هاي دقيقي را انجام داديم، در تماس مستمر با سازمان ثبت احوال هستيم و تمام اموات را پس از اعلام ثبت احوال از ليست دريافت يارانه حذف مي‌كنيم. وي افزود: اطلاعاتي در اين زمينه به ما رسيده بود كه ستاد هدفمندي يارانه‌ها با دقت اين موضوع را پيگيري كرد، اما چنين موضوعي صحت ندارد.

 

کد خبر 302518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha