همشهری آنلاین: نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری پس از سپری کردن یک دوره بیماری حاد عفونت ریوی در سن 76 سالگی به دیار باقی شتافت.

به گزارش فارس، آیت الله مرتضی بنی فضل که از 5 هفته  پیش به دلیل عفونت ریوی و بیماری کلیوی در بیمارستان امام خمینی‌ تبریز بستری بود ساعت 4 بعد از ظهر شنبه بر اثر ایست قلبی در گذشت.

حمید بنی فضل فرزند آیت‌الله بنی‌فضل با تائید رحلت ایشان گفت: پیکر این عالم ربانی فردا در تبریز تشییع و بنا به وصیت ایشان جهت دفن به قم منتقل خواهد شد.

آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود. وی در دوره اول مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم آذربایجان غربی و در دوره های دوم و سوم، نماینده آذربایجان شرقی بود.

در پی ارتحال این عالم ربانی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه مشترکی امروز و فردا را در این استان عزای عمومی اعلام کردند.

در این اطلاعیه ضمن تسلیت ضایعه اسفبار و دردناک فقدان مرحوم آیت‌الله بنی‌فضل به محضر رهبر معظم انقلاب، آمده است: به منظور تجلیل از مقام شامخ عالم وارسته و انقلابی آیت‌الله شیخ مرتضی بنی‌فضل، روزهای شنبه و یکشنبه عزای عمومی اعلام می‌شود و انتظار می‌رود اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه در آیین‌های تشییع و ترحیم آن مرحوم حضور یابند.

کد خبر 30246

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز