سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: شاید تنها راه‌حل مشکل فیلم جنجالی احمدرضا درویش همان باشد که عضو روحانی شورای صدور پروانه نمایش مطرح و سخنگوی وزارت ارشاد بر آن تأکید کرد؛ «رستاخیز» در شرایطی باید تن به نورانی کردن چهره شخصیت حضرت عباس(ع)‌ بدهد که وزارت ارشاد بدون توجه به حاشیه‌های این فیلم عاشورایی، عزم خود را برای اکران پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران با موضوع صدر اسلام جزم کرده است.

فیلم  مردن به وقت شهریو

به گزارش همشهري، بيشترين بهره را از توقف اكران رستاخيز بي‌ترديد هاتف عليمرداني برده كه قرار است چهارمين تجربه كارگرداني او از چهارشنبه جانشين فيلم پرحاشيه درويش شود. «مردن به وقت شهريور» كه قرار بود ارديبهشت‌ماه روي پرده سينماها برود، حالا از خلأ بدون فيلم ماندن گروه سينمايي آزادي استفاده كرده و نمايش عمومي خود را آغاز مي‌كند. فيلم داستان جواني است كه در آستانه كنكور با يك جوان خياباني عشق موسيقي آشنا مي‌شود.

حميد فرخ‌نژاد، هانيه توسلي، نويد لايقي‌مقدم، نازنين بياتي و... در مردن به وقت شهريور ايفاي نقش كرده‌اند كه نخستين بار در جشنواره فيلم فجر 2سال پيش به نمايش درآمد. عليمرداني كه فيلم تحسين‌شده «به خاطر پونه» را در كارنامه دارد، سال گذشته با «مشرف به كوچه بي‌نام» يا همان كوچه بي‌نام در جشنواره حضور داشت و حالا منتظر است با اكران فيلم قبلي خود، شرايط را براي نمايش عمومي تازه‌ترين ساخته‌اش آماده كند.

حسين نوش‌آبادي، سخنگوي وزارت ارشاد در نشست هفتگي با نمايندگان رسانه‌هاي گروهي تا حدودي تكليف 2فيلم مهم اين روزهاي سينماي ايران را مشخص كرد؛ او ابتدا گريزي به ماجراهاي رستاخيز زد و با اشاره به مخالفت مراجع با اكران اين فيلم به شكل فعلي، راه‌حل مشكل آن را نوراني كردن چهره بازيگر نقش حضرت ابوالفضل(ع) دانست. هر چند اگر اين اتفاق هم بيفتد، رستاخيز براي اكران در گروه آزادي بايد حداقل يك‌ماه در انتظار پايان نمايش مردن به وقت شهريور بماند.

  • يك روز زودتر از جهان

ديگر فيلمي كه بسياري از دوستداران سينما منتظر نمايش عمومي آن هستند، «محمد(ص)» مجيد مجيدي است كه وزارت ارشاد براي اكران آن 100سالن نمايش را در سراسر ايران تجهيز مي‌كند. به گفته نوش‌آبادي، محمد(ص) از نيمه دوم شهريور اكران مي‌شود در حالي كه سخنگوي شوراي صنفي اكران از آغاز نمايش آن از چهارشنبه 4شهريور همزمان با روز ميلاد امام رضا(ع) خبر مي‌دهد. با اين حال، از مدت‌ها پيش اعلام شده جشنواره مونترال روز پنجشنبه 5 شهريور (27اوت) با نخستين نمايش جهاني محمد(ص) افتتاح مي‌شود. بايد ديد نخستين بار چشم ايراني‌ها به جمال فيلم 171دقيقه‌اي مجيدي روشن مي‌شود يا اكران آن براي همزمان شدن با نمايش در مونترال يك روز به تأخير مي‌افتد.

«نهنگ عنبر» سامان مقدم پس از حدود 2‌ماه سرانجام از پرده‌ها پايين مي‌آيد و جاي خود را از چهارشنبه 7مرداد به «دوران عاشقي» عليرضا رئيسيان مي‌دهد. شهاب حسيني، فرهاد اصلاني و ليلا حاتمي بازيگران اين فيلم هستند كه رئيسيان آن را 6سال پس از «40سالگي» ساخت و در جشنواره سي و سوم فيلم فجر به نمايش درآمد. دوران عاشقي سال گذشته نامزد دريافت 10جايزه از جشنواره بود و 2سيمرغ فيلمبرداري و فيلمنامه را به‌دست آورد.

با توجه به فروش نااميدكننده «از رئيس‌جمهور پاداش نگيريد» كمال تبريزي، انتظار مي‌رود نمايش فيلم سينمايي «قندون جهيزيه» علي ملاقلي‌پور به‌زودي در گروه پرديس زندگي آغاز شود. در نخستين فيلم بلند فرزند مرحوم رسول ملاقلي‌پور بازيگراني چون صابر ابر، ‌اكبر عبدي، نگار جواهريان و... بازي كرده‌اند.

کد خبر 302300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha