همشهری آنلاین: پیکرهای پاک ۷۶ شهید تازه تفحص دوران دفاع مقدس در خاک عراق، صبح دوشنبه از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد میهن اسلامی شدند.

بازگشت پیکرهای پاک

به گزارش ایرنا، آیین استقبال از شهیدان تازه تفحص شده با حضور جمعی از مقام های لشکری و کشوری، نیروهای مسلح، خانواده های شهدا و قشرهای مختلف مردم در مرز شلمچه برگزار شد.

استقبال رسمی از پیکرهای مطهر شهدا به عهده یگان تشریفات پایگاه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خرمشهر بود.

مسوول تفحص شهدای ایران در عراق گفت: این شهدا در منطقه عملیاتی فاو، شلمچه، مجنون، شرق و غرب دجله و زبیدات در عراق و در عملیات های والفجر 8، خیبر، محرم، والفجر 1، بدر، رمضان و کربلای 5 به درجه شهادت نایل آمده بودند.

سرهنگ حسین عشقی افزود: پیکرهای پاک این شهیدان در بیست و دومین مرحله تفحص برون مرزی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق کشف شده است.

وی بیان کرد: آیین استقبال از این شهدا، ساعت 18 بعد از ظهر دوشنبه با حضور مردم شهید پرور رامشیر در جنوب خوزستان از میدان امام حسین(ع) به سمت مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار و آیین شبی با شهدا نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا در کنار پیکر پاک این شهدا در مسجد امام خمینی(ره) رامشیر برگزار می شود.

سرهنگ عشقی گفت: این شهدا پس از بدرقه مردم رامشیر و انتقال به پادگان شهید محمود وند اهواز، برای انجام آزمایش D.N.A به تهران منتقل می شوند.

مرز بین المللی شلمچه در غرب خرمشهر و در جنوب غربی خوزستان واقع است.

کد خبر 302279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha