دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمپانی «Participant Media» به صورت رسمی از آغاز ساخت فیلم زندگی «پابلو نرودا» شاعر پرآوازه و برنده نوبل شیلیایی خبر داد.

به گزارش ايسنا؛ «پابلو لارن» که پیش از این با فیلم «NO» در سال 2013 به جمع نامزدهای نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی راه یافته بود حالا قصد دارد فیلم زندگی نامه «پابلو نرودا» را به سینما بیاورد.

در این فیلم «لئویس جنکو» در نقش «پابلو نرودا» ایفای نقش خواهد کرد و «گائل گارسیا برنال» نیز که در فیلم «NO» نیز حضور داشت، در نقش یک بازپرس پلیس مقابل دوربین «پابلو لارن» خواهد رفت.

نگارش فیلمنامه زندگی نامه «پابلو نرودا» برعهده «گیلرمو کالدرون» نمایش نامه‌نویس شیلیایی است و فیلم در نهایت به عنوان محصول مشترک سینمای شیلی‌، فرانسه‌، اسپانیا‌ و آرژانتین راهی سینماهای جهان خواهد شد.

«پابلو نرودا» فعال سیاسی و شاعر برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبیات بود که در جنوب سانتیاگو به دنیا آمد، او که یکی از حامیان سرسخت «سالوادور آلنده» رییس‌جمهور چپ‌گرای شیلی بود فقط ‌12 روز پس از کودتای نظامی «آگوستو پینوشه» که به سرنگونی «آلنده» انجامید‌، در بیمارستان درگذشت و برخی معتقدند او به‌دلیل این‌که قصد داشت رهبری حزب مخالفان حکومت را برعهده بگیرد، به قتل رسیده است.

اعضای خانواده‌ «نرودا» معتقدند او در سن 69سالگی بر اثر پیشرفت بیماری سرطان پروستات درگذشت، اما «مانوئل آریا» - راننده شخصی او - در سال 2011 با اظهارات تکان‌دهنده‌ خود مدعی شد، تزریقی که پیش از مرگ برای این شاعر برنده‌ نوبل ادبیات انجام شد،‌ علت فوت او بوده است و ماجرای مرگ این نویسنده و شاعر سرشناس را با حاشیه‌های زیادی همراه کرد.

«پابلو نرودا» از مشهورترین و تأثیرگذارترین چهره‌های ادیبان معاصر جهان است که علاوه بر تعداد زیادی کتاب، یک مجموعه بزرگ شعر را از خود باقی گذاشته و از جمله آثار او می‌توان به «هوا را از من بگیر، لبخندت را نه»، «اسپانیا در قلب ما»، «عاشقانه جدید برای استالینگراد» و «چوب‌بر بیدار خواهد شد» اشاره کرد.

فیلم «نردوا» قرار است، طبق برنامه ریزی از زمستان 2016 در شیلی اکران خود را آغاز کند.

کد خبر 302262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha