سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسن فتحی از ویژگی‌های شهرک غزالی و وظایف کارگردانان نسبت به آن سخن گفت و ابراز امیدواری کرد نام این شهرک به علی حاتمی تغییر پیدا کند.

پروژه شهرزاد

به گزارش مهر؛ حسن فتحی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون درباره بازسازی دهه ۳۰ در شهرک غزالی برای پروژه «شهرزاد» توضیح داد: ما کارگردان‌های تاریخی‌ساز چه در تلویزیون کار کنیم، چه در سینما و چه در شبکه نمایش خانگی، روی شهرک غزالی تعصب داریم. یکی به این خاطر که هر زمان به این شهرک فکر می‌کنیم یا در آن قدم می‌گذاریم یاد بزرگ‌مرد سینمای ایران مرحوم علی حاتمی می‌افتیم که خیلی از ما از جمله خود من خیلی مدیون او هستیم و چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ایم.

  • اگر پایمردی‌های حاتمی نبود شهرک غزالی را نداشتیم

وی افزود: من امیدوارم روزی برسد که اسم این شهرک دیگر غزالی نباشد بلکه اسم آن باید شهرک سینمایی علی حاتمی باشد. من نمی‌دانم چرا در این ماجرا مسامحه و تعلل شده است. شاید کار شما مطبوعاتی‌ها و رسانه‌ای‌ها است که کمی روی این موضوع کار کنید. چرا که اگر نبود پایمردی، پافشاری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی علی حاتمی شاید ما اکنون این شهرک را نداشتیم.

 رونمایی از سریال  شهرزاد  به کارگردانی حسن فتحی

کارگردان «مدار صفر درجه» تصریح کرد: بنابراین وقتی به این شهرک پا می‌گذاریم به یک قلمرو آشنا وارد می‌شویم و ما کارگردان‌های تاریخی‌ساز این شهرک را یک قلمرو فامیلی و خانوادگی می‌دانیم. بنابراین از هر کاری که از دستمان در راستای احیا و نوسازی اینجا برمی‌آید دریغ نمی‌کنیم. آن هم بدون هیچ منتی.

  • هر کارگردانی بخشی را به این شهرک اضافه کرد

فتحی یادآور شد: فقط هم من نیستم. کمال تبریزی به اینجا آمد و بهارستان را ساخت. سیدضیاءالدین دری بخش دیگری را اضافه کرد و محمدرضا ورزی نیز بخش‌هایی را به شهرک افزود. جای هیچ منتی نیست و این موضوع وظیفه همه ما کارگردان‌هایی است که در فضای تاریخی کار می‌کنیم.

 رونمایی از سریال  شهرزاد  به کارگردانی حسن فتحی

وی ادامه داد: ما باید هر کاری می‌توانیم انجام بدهیم تا این شهرک روی پای خودش بایستد و وضعیت آن هر روز بهتر و بهتر شود. من هم مثل بقیه این را وظیفه خودم می‌دانستم و به همراه گروه و تهیه‌کنندگان «شهرزاد» تلاش کردیم ساختمان‌های لاله زار شهرک را بازسازی کنیم.

  • هزینه ۴۰۰ میلیونی پروژه «شهرزاد» برای بازسازی دهه ۳۰

کارگردان «شهرزاد» تأکید کرد: هزینه زیادی نیز در این زمینه انجام شد و براساس آماری که جانشین تهیه‌کننده کار به من داده است، ما بیش از ۴۰۰ میلیون تومان که رقم کمی نیست برای شهرک هزینه کرده‌ایم. اصلا هم ناراحت نیستیم و از این بابت خیلی خوشحالیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دیگر کارگردانان نیز به یاد و حرمت علی حاتمی این سنت را ادامه بدهند، در پایان بیان کرد: باید کارهای تاریخی بهتر و بیشتری ساخته شود و فضاهای تاریخی شهرک تنوع بیشتری پیدا کند و این وظیفه همه ما است.

کد خبر 301073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha