یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

دستبرد شبانه به مغازه تهیه غذا برای سارقان خوش یمن نبود و یکی از آنها در جریان تعقیب و گریز با مأموران پلیس به ضرب گلوله از پا در آمد.

ساعت4:30 بامداد ديروز مأموران كلانتري108 نواب هنگام گشت‌زني در خيابان امام خميني به 2خودرو پژو405 و نيسان وانت كه كنار خيابان پارك شده بود مشكوك شدند.

هر دو خودرو روشن بود اما هيچ سرنشيني نداشت و اين موضوع عجيب به‌نظر مي‌رسيد. در همين حال مأموران متوجه يكي از مغازه‌ها شدند كه كركره‌اش تا نيمه بالا رفته بود و نور ضعيفي كه بيرون مي‌تابيد چند نفر را نشان مي‌داد. ممكن بود آنها با نيت سرقت به آن مغازه رفته باشند به همين دليل مأموران به آنها نزديك شدند تا موضوع را بررسي كنند اما 4مرد از مغازه بيرون زدند و يكي از آنها سوار بر پژو و 3نفر ديگر سوار بر نيسان از آنجا فرار كردند.

  • تعقيب و گريز تمام عيار

فرار مظنونان پايان اين ماجرا نبود و مأموران تلاش كردند آنها را تعقيب كنند. خودروهاي تحت تعقيب از مسير‌هاي جداگانه‌اي فرار كردند.راننده پژو كه با سرعت سرسام‌آوري رانندگي مي‌كرد در يك چشم برهم زدن توانست از ديد مأموران دور شود ولي تعقيب نيسان ادامه پيدا كرد.

سرنشينان نيسان بي‌توجه به دستور ايست پليس فرار مي‌كردند و شليك تيرهوايي از سوي مأموران نيز جلودارشان نبود. حتي يكي از آنها كه در قسمت بار نشسته بود به سوي خودروي پليس ضايعات آهني پرتاب مي‌كرد تا مانع ادامه تعقيب شود. در چنين شرايطي اين تعقيب و گريز تمام عيار ادامه يافت و واحد گشتي كلانتري درخواست نيروي كمكي كرد اما در حوالي بزرگراه يادگار امام چراغ‌هاي نيسان خاموش و در تاريكي شب ناپديد شد. با اين حال مأموران همه خيابان‌ها و كوچه‌هاي اطراف را به‌دنبال مردان تحت تعقيب جست‌وجو كردند ولي هيچ ردي از آنجا وجود نداشت.

ساعت7 صبح ديروز در شرايطي كه حدود 3ساعت از فرار مظنونان مي‌گذشت پيكر مرد جواني كه به‌شدت مجروح شده بود به بيمارستاني در غرب تهران منتقل شد. مرد مجروح به‌دليل اصابت 2گلوله دچار خونريزي شديدي شده بود و وقتي به بخش اورژانس منتقل شد پزشكان اعلام كردند او جانش را از دست داده است. همراهان اين جوان كه مادر و خواهرش بودند گفتند او را يكي از دوستانش با يك خودروي پژو405 به بيمارستان منتقل كرده است اما وقتي مأموران حراست بيرون از بيمارستان رفتند، او گريخته بود. در چنين شرايطي سيدمجتبي حسين پور، بازپرس جنايي تهران در جريان مرگ اين جوان قرار گرفت و دستور تحقيق در اين‌باره را صادر كرد.

  • آغاز تحقيقات

خواهر متوفي در اظهارات اوليه‌اش گفت: برادرم ديشب با دوستانش بود. صبح بود كه يكي از دوستانش تماس گرفت و گفت برادرم حالش بد است. او با من و مادرم در ميدان آزادي قرار گذاشت و به اتفاق برادرم را به بيمارستان منتقل كرديم اما گويا او به‌دليل اصابت گلوله كشته شده بود. وقتي از مرگ برادرم با خبر شديم جلوي بيمارستان برگشتيم تا اطلاعات بيشتري از دوستش بگيريم اما او فرار كرده بود.

بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد جوان جان باخته يكي از همان افراد تحت تعقيب پليس بود كه هنگام فرار به ضرب گلوله مأموران مجروح شده بود و ساعتي بعد جان خود را از دست داده است. از سويي بررسي‌هاي مأموران از مغازه‌اي كه تعقيب و گريز از آنجا شروع شده بود نشان مي‌دهد آنجا مغازه تهيه غذا بود و سارقان با نيت سرقت وارد آنجا شده بودند اما حضور گشت كلانتري مانع اجراي نقشه‌شان شد.براساس اين گزارش هم‌اكنون تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد و كارآگاهان به‌دنبال دستگيري ساير اعضاي اين باند سرقت هستند.

کد خبر 296094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha