مدیر یک شرکت کاغذی که به بهانه ساخت‌وساز و پیش فروش آپارتمان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از طعمه‌هایش کلاهبرداری کرده بود وقتی سوار بر ب‌ام و مدل بالایش بود به دام افتاد.

متهم

اين مرد شياد آذر سال گذشته با شكايت ده‌ها مالباخته تحت تعقيب پليس قرار گرفت. مالباخته‌ها افرادي بودند كه هنگام خريد آپارتمان در دام اين مرد گرفتار شده بودند. يكي از آنها كه 670ميليون تومان به‌حساب مردكلاهبردار واريز كرده بود به كارآگاهان گفت: مدتي قبل در محدوده پاسداران به‌دنبال خريد يك واحد آپارتمان بودم.

از طريق يكي از بنگاه‌هاي املاك باخبر شدم شخصي به نام مهدي اقدام به پيش‌فروش تعداد محدودي آپارتمان با شرايط بسيار مناسب در منطقه كرده، طوري كه قيمت تمام‌شده واحد پيش فروش شده نسبت به آپارتمان‌هاي مشابه بسيار ارزان‌تر بود. همين باعث شد تا راهي شركت مهدي كه در يك برج تجاري معروف بود شوم.

آن روز بعد از صحبت با مدير شركت به توافق رسيديم و قراردادي تنظيم كرديم. براساس قرارداد 670ميليون تومان به‌حساب مدير شركت واريز كردم و قرار شد پس از يك سال آپارتمان موردنظر را تحويل بگيرم. بعد از چند روز اما وقتي براي پيگيري نحوه پيشرفت كار به محل پروژه رفتم متوجه شدم كه هيچ اقدامي درخصوص ساخت‌وساز صورت نگرفته است. براي همين به دفتر شركت رفتم و با در بسته روبه‌رو شدم. مدير شركت آنجا را تعطيل كرده و فراري شده بود. آنجا بود كه متوجه شدم مدير شركت نه‌تنها من بلكه ده‌ها نفر ديگر را به همين شيوه فريب داده و سرشان را كلاه گذاشته است.

  • در جست و جوي مجرم سابقه‌دار

اكيپي از كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند. تمامي مالباختگان افرادي بودند كه مي‌خواستند آپارتمان بخرند و در دام مردي به نام مهدي گرفتار شده بودند. كارآگاهان كه حدس مي‌زدند با يك مجرم حرفه‌اي روبه‌رو هستند با كمك مالباخته‌ها به بررسي بانك اطلاعاتي پليس پرداختند و متوجه شدند كه مهدي يكي از مجرمان سابقه‌دار در زمينه فروش و انتقال مال غيربود. وي اما محل سكونت خود را تغيير داده بود و سرنخي از او وجود نداشت.

  • دستگيري

مدتي گذشت و در شرايطي كه متهم فراري ردي از خود به جا نگذاشته بود مأموران با اقدامات اطلاعاتي مخفيگاه وي را در منطقه ازگل شناسايي كردند. تيم‌هاي پليس آنجا را تحت محاصره قرار دادند و درست زماني كه كلاهبردار تحت تعقيب سوار بر خودروي بي‌ام‌و مدل ايكس 4در حال خروج از مخفيگاهش بود دستگير شد.

او در بازجويي‌ها چاره‌اي جز اقرار به كلاهبرداري ميلياردي نديد. وي به مأموران گفت: معمولا به بنگاه‌هاي مشاوره املاك مي‌رفتم و با آنها طرح دوستي مي‌ريختم. پس از جلب اعتمادشان و فريب آنها خود را پيمانكار ساختماني معرفي مي‌كردم. پس از آن محل مناسبي براي انجام پروژه‌هاي ساختمان‌سازي‌ انتخاب كرده و با مالك زمين قرارداد مي‌بستم. وي ادامه داد: بعد از اينكه قرارداد تنظيم مي‌كردم بدون اطلاع صاحب زمين، طعمه‌هايم را به آنجا مي‌بردم و آپارتمان‌ها را پيش فروش مي‌كردم. بعد از آن نيز با كلاهبرداري ميلياردي، متواري مي‌شدم.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران با اعلام اين خبر گفت: با شناسايي ده‌ها مالباخته و بررسي اسناد و مدارك به‌دست آمده از مالباخته‌ها و متهم پرونده، ارزش مالي پرونده تاكنون بيش از 200ميليارد تومان برآورد شده است. هرچند با توجه به اعترافات جديد متهم درخصوص ارتكاب جرايم مشابه در مناطق مختلف تهران به‌ويژه در مناطق پيروزي، بزرگراه محلاتي و ازگل، احتمال افزايش اين مبلغ وجود دارد. سرهنگ محمديان تصريح كرد:متهم براي انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتكابي در اختيارماموران اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

کد خبر 296092

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha