همشهری آنلاین: در طی رقابت‌های تنگاتنگ هفته‌ پایانی بوندس‌لیگای آلمان تیم‌های فرایبورگ و پادربورن در پی شکست از حریفان خود به لیگ دسته دوم سقوط کردند. هامبورگ، "دایناسور" بوندس‌‌لیگا به طور موقت از سقوط نجات یافت.

HSV

روز شنبه (۲ خرداد) مسابقات فصل جاری بوندس‌لیگا با برگزاری آخرین هفته از این رقابت‌ها پایان یافت. در حالی‌که قهرمانی بایرن مونیخ از هفته‌ها پیش مشخص شده بود، رقابت تیم‌های پایین جدول از جمله پادربورن، فرایبورگ، هانوفر، هامبورگ و اشتوتگارت برای جلوگیری از سقوط به لیگ دسته دوم ادامه یافت.

بازندگان بزرگ هفته پایانی تیم‌های فرایبورگ و پادربورن بودند که در پی شکست از حریفان خود در رده‌های هفدهم و هجدهم جدول جای گرفتند و به لیگ دسته دوم سقوط کردند. پادربورن در خانه خود ۲ بر یک مغلوب اشتوتگارت شد و فرایبورگ نیز در دوئل مستقیم مقابل هانوفر، با نتیجه ۲ بر یک از میزبان خود شکست خورد.

به گزارش دويچه‌وله، پادربورن که در این فصل برای اولین بار به جمع دسته‌اولی‌ها پیوسته بود، در آخرین دیدار خود این فرصت را داشت که با پیروزی خانگی مقابل اشتوتگارت طعم بوندس‌لیگا را در فصل آتی نیز بچشد. اشتوتگارتی‌ها اما در این دیدار پختگی بیشتری از خود نشان داده و با پیروزی ۲ بر یک توانستند خود را نجات دهند. پادربورن در نهایت در رده‌ پایانی جدول جای گرفت و مستقم به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

دیگر بازنده‌ بزرگ هفته پایانی تیم فرایبورگ بود که نتوانست از آخرین فرصت خود سود جوید. فرایبورگ در دوئل مستقیم با رقیب سرسخت خود، هانوفر با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و با جای گرفتن در رده هفدهم جدول به لیگ دسته دوم سقوط کرد. هانوفر در این دیدار چهره‌ تهاجمی‌تری از خود به نمایش گذاشت و پیروزی این تیم نیز عادلانه بود.

تیم هامبورگ که "دایناسور" بوندس‌لیگا محسوب می‌شود و از بدو تأسیس آن همواره دسته‌اولی بوده، توانست در هفته پایانی با نتیجه ۲ بر صفر از سد شالکه بگذرد و با قرار گرفتن در رده‌ شانزدهم جدول دست کم به طور موقت نجات یابد. هامبورگی‌ها در صورت موفقیت در دیدار رفت ‌و برگشت مقابل تیم سوم جدول لیگ دسته دوم آلمان همچنان در جمع دسته‌اولی‌ها خواهند ماند.

تیم آگسبورگ که در فصل جاری خوش درخشیده، از برندگان بزرگ هفته پایانی ا بود. آگسبورگی‌ها توانستند با پیروزی ۳ بر یک در خانه مونشن‌گلادباخ به رده پنجم جدول ارتقا یابند و مجوز حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ اروپا را کسب کنند. بوروسیا مونشن‌گلادباخ نیز فصل جاری را با مقام سوم به پایان برد و یکی از نمایندگان آلمان در فصل آتی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا است.

تیم پرآوازه بایرن مونیخ که چند هفته پیش از پایان فصل جاری عنوان قهرمانی را قطعی ساخته بود، آخرین دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. قهرمانی بوندس‌لیگا تنها عنوانی است که مونیخی‌ها در فصل جاری موفق به کسب آن شده‌اند. پپ گواردیولا و شاگردانش قصد دارند در فصل آتی چهره‌ موفق‌تری از خود در رقابت‌های ملی (بوندس‌لیگا و جام حذفی) و اروپایی (لیگ قهرمانان اروپا) به نمایش گذارند.

تیم بوروسیا دورتموند اگر چه در واپسین دیدار خود در بوندس‌لیگا پیروز شد، اما در مجموع فصل نه چندان دلچسبی را تجربه کرد و در نهایت در رده‌ هفتم جدول جای گرفت. زردپوش‌های دورتموند اما با توجه به حضور در فینال جام حذفی آلمان توانسته‌اند بلیت حضور در رقابت‌های لیگ اروپا در فصل جاری را نیز به دست آورند. سرمربی‌گری دورتموند در فصل آتی را توماس توخل بر عهده خواهد داشت.

تیم بایر لورکوزن اگر چه در آخرین دیدار خود در فصل جاری با نتیجه ۲ بر یک از میزبان خود، آینتراخت فرانکفورت شکست خورد، اما در مجموع فصل خوبی را تجربه کرد و در نهایت نیز رده‌ چهارم جدول را به خود اختصاص داد. لورکوزنی‌ها همچنان از شانس حضور در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در فصل آتی برخوردارند. فرانکفورتی‌ها نیز در پایان فصل در رده نهم جدول جای گرفتند.

تیم پایتخت‌نشین هرتا برلین علیرغم شکست ۲ بر یک مقابل میزبانش، هوفن‌هایم توانست از ناکامی‌ همزمان دیگر رقیبان بهره برد و از خطر سقوط به لیگ دسته دوم نجات یابد. هوفن‌هایم در پایان فصل در رده‌ هشتم جای گرفت و هرتا برلین نیز رده پانزدهم را به خود اختصاص داد.

تیم ولفسبورگ که در فصل جاری به مقام نایب ‌قهرمانی بوندس‌لیگا دسته یافت و در فصل آتی یکی از نمایندگان آلمان در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا خواهد بود، در آخرین دیدار خود به مصاف اف ث کلن رفت و در مقابل میزبان خود به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. کلن که در این فصل بار دیگر به جمع دسته اولی‌ها پیوسته بود، توانست در پایان فصل در رده ۱۲ جدول جای گیرد.

کد خبر 296033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha