جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات ۱۶ ساله محققان آمریکایی نشان می‌دهد که با سه تغییر کوچک در رژیم غذایی می‌توان کاهش وزن چشمگیری داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از هلث، مطالعه 16 ساله بر روی بیش از 120 هزار داوطلب در سراسر دنیا نشان می‌دهد که استفاده از غذاهای دریایی، حذف گوشت قرمز و استفاده از غذاهایی با شاخص قند پایین، مهمترین روش‌های کاهش وزن هستند.

  • غذای دریایی بخورید

مطالعات نشان می‌دهد که اضافه کردن غذاهای دریایی به وعده‌های غذایی، یکی از موثرترین روش‌های کاهش وزن است. در این گزارش آمده است که ماهی یا میگوی سرخ کرده به کاهش وزن کمک نمی‌کند؛ بلکه رمز لاغری در غذای دریایی بخارپز یا کبابی است. مصرف ماهی‌های حاوی چربی غیر اشباع مانند ماهی سالمون توصیه شده است.

  • با گوشت قرمز خداحافظی کنید

مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز، به دلیل کلسترول و چربی اشباع موجود در آن، یکی از مهمترین دلایل اضافه وزن است. گوشت قرمز معمولا با برنج یا نان میل می‌شود و همین امر یکی از دلایل اضافه وزن است. در این گزارش آمده است که برای کاهش وزن باید گوشت قرمز را با پروتئین‌های دریایی، حبوبات، میوه و سبزی جایگزین کرد.

  • غذایی بخورید که شاخص قند آن پایین باشد

شاخص قند (GI) فاکتور نشان‌دهنده میزان قند غذاست. غذاهایی با شاخص قند یک تا 55 جزء غذاهای کم قند، 52 تا 69 متوسط و 70 به بالا، غذاهای پر قند محسوب می‌شوند. برای مثال، شاخص قند سیب حدود 39 و برنج سفید 89 است.

بر اساس نتایج این تحقیقات كه در نشریه The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است، با دقت در این سه مورد می‌توان شاهد کاهش وزن بود.

کد خبر 295805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha