چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور از لحاظ تخریب و آلودگی زیست‌محیطی بسیار آسیب می‌بیند، گفت: قرار بود در برنامه چهارم توسعه هزینه خسارت‌های زیست‌محیطی در حساب‌های ملی تعیین شود که این کار انجام نشد اما دولت و سازمان محیط‌زیست با جدیت پیگیر انجام آن است.

معصومه ابتكار در مراسم شانزدهمين همايش ملي صنعت سبز كه ديروز در سازمان حفاظت محيط‌زيست برگزار شد خاطرنشان كرد: دولت براي تقويت انگيزه‌هاي اقتصادي در صنايع، تسهيلاتي را در قانون بودجه و صندوق محيط‌زيست ايران پيش‌بيني كرده است كه اميدواريم منجر به رقابت سالم ميان صنايع و خدمات سبز و توسعه شود.

وي با تشكر از صنعت نفت در كشور گفت: صنعت نفت گام‌هاي خوبي در زمينه كيفيت سوخت برداشته كه نتيجه آن بهبود كيفيت هوا و افزايش تعداد روزهاي پاك و سالم نسبت به سال گذشته است.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست ادامه داد : با همكاري و تلاش وزير نفت و همكارانشان در وزارتخانه و پالايشگاه‌ها بنزين يورو4در كشور توليد و در بيشتر كلانشهرها توزيع مي‌شود. ابتكار با اشاره به اينكه همچنان براي كاهش آلودگي هوا و حفظ محيط‌زيست راه زيادي در پيش داريم گفت: شهري مانند تهران با 8 و نيم ميليون جمعيت و 5ميليون خودرو نيازمند برنامه‌ريزي‌هاي اصولي براي حفظ محيط‌زيست است. رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست با بيان اينكه مي‌توانيم رشد اقتصادي بدون تخريب و آلودگي محيط‌زيست داشته باشيم، گفت: رشد بخش كشاورزي و صنعت به قيمت تخريب و آلودگي براي هيچ‌كس قابل‌پذيرش نيست. وي با تأكيد بر اينكه براي آينده كشور و حفظ محيط‌زيست بايد حركت‌هاي توسعه‌اي براساس برنامه و سياست‌هاي منطبق با فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي محيط‌زيستي كشور انجام شود، افزود: دولت موضوع اقتصاد سبز را در برنامه‌هاي اصلي خود قرار داده و با جديت پيگيري مي‌كند.

ابتكار با بيان اينكه مي‌توانيم رشد اقتصادي بدون تخريب و آلودگي محيط‌زيست داشته باشيم، گفت: اقتصاد سبز از شعار خارج شده است و نمونه‌هايي در دنيا داريم كه رتبه بالايي در شاخص‌هاي توسعه اقتصادي و صنعتي دارند و شاخص‌هاي پايداري را نيز حفظ كرده‌اند. وي تصريح كرد: بيشتر كشورهاي توسعه يافته هم داراي اقتصاد پايدار و هم محيط‌زيست سالم هستند؛ به‌عنوان مثال لهستان در يك‌دوره 20ساله موفق به كاهش 30درصد از انتشار گازهاي گلخانه‌اي شد كه همزمان با آن رشد اقتصادي خود را حداقل 5برابر افزايش داد كه نشان‌دهنده اين است كه موضوع اقتصاد سبز موضوع شدني و الزامي است.

کد خبر 292921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha