سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

هواپیمای مسافران مشهد به ساری به‌دلیل بدی آب و هوا در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و مسافران با اتوبوس راهی ساری شدند اما دربین راه اتوبوس واژگون شد و ۱۲نفر به کام مرگ رفتند.

حوادث تصادف

مهدي ولي‌پور مديرعامل سازمان هلال احمر استان مازندران به همشهري گفت: ساعت 8صبح سه‌شنبه وقوع حادثه‌اي در منطقه دوآب محور سوادكوه به سازمان هلال احمر مازندران اعلام شد و 19تيم عملياتي راهي آنجا شدند. وي گفت: در بررسي‌ها معلوم شد كه يك اتوبوس اسكانيا با 30سرنشين از تهران به سمت ساري حركت مي‌كرد كه سرپيچ به‌علت سرعت بالا و خواب‌آلودگي راننده از مسير منحرف و واژگون شد. ولي‌پور افزود: شدت اين حادثه به حدي بود كه سقف اين اتوبوس كاملا كنده شده و به گوشه‌اي پرتاب شده بود.

مديرعامل سازمان هلال احمر استان مازندران تصريح كرد: امدادگران به محض حضور در محل عمليات امداد‌رساني را آغاز كردند و اجساد 11نفر را از داخل اتوبوس متلاشي شده بيرون كشيدند. اين 11نفر در دم جان باخته بودند كه به پزشكي قانوني منتقل شدند. در اين حادثه 19نفر مجروح شدند كه به بيمارستان‌هاي زيرآب، ‌ساري، بابل و قائمشهر منتقل شدند. وي گفت: 5نفر از مجروحان كه وضعيت وخيمي داشتند توسط بالگرد اورژانس به بيمارستان انتقال يافتند كه متأسفانه يكي از آنها در بيمارستان جان باخت و تعداد قربانيان اين حادثه به 12نفر رسيد.

وي افزود: مسافران اين اتوبوس قرار بود با هواپيما از مشهد به ساري بروند اما هواپيما به جاي فرودگاه ساري در مهرآباد به زمين نشست و پس از آن شركت هواپيمايي ماهان براي مسافران هواپيما اتوبوس گرفته و آنها راهي ساري شدند كه در بين راه اين حادثه مرگبار رقم خورد. در همين حال رضا احمدي مدير روابط عمومي اداره‎كل فرودگاه‌هاي مازندران گفت: مسافران حادثه‌ديده محور سوادكوه مسافران پرواز مشهد به ساري بودند كه هواپيما به‎دليل بدي آب و هوا نتوانست در ساري فرود بيايد و با تشخيص خلبان در فرودگاه ثانويه كه فرودگاه مهرآباد بود نشست و مسافران به سلامت پياده شدند.

رضا احمدي افزود: اين به‌معناي اين است كه مسافران پرواز سالم بودند. پس ازآن ظاهراً شركت هواپيمايي اتوبوسي براي اين گروه مسافران تهيه و آنها را راهي استان مازندران مي‌كند كه از تعداد مسافران پرواز اطلاع دقيقي دردست نيست.جعفر محمدنژاد رئيس پليس راه مازندران نيز دليل اين حادثه مرگبار را رعايت نكردن سرعت مطمئنه عنوان كرد و افزود: سرعت زياد اين اتوبوس در سر پيچ، دليل انحراف آن بوده است.

کد خبر 292880

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha