سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هفتم ماه صفر همزمان با سالروز حفر خندق به عنوان روز حضرت سلمان نامگذاری و در تقویم ملی کشورمان ثبت شد.

به گزارش  واحد مرکزی خبر نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: پیشنهاد ثبت روزی به نام سلمان فارسی از سوی شورای فرهنگ عمومی استان فارس ارائه شد که مورد اقبال مسوولان کشور قرار گرفت.

آیت الله اسدالله ایمانی افزود: نام حضرت سلمان فارسی افتخار همه مسلمانان جهان به ویژه مردم استان فارس است که باید این بزرگوار را به عنوان میراث معنوی استان به خوبی به مردم داخل و خارج از کشور معرفی کنیم.

 همچنین بهزاد مریدی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بعد از برگزاری نخستین کنگره بین المللی سلمان فارسی، شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهاد ثبت روزی به نام این صحابه بزرگ پیامبر(ص) از بین دو روز وفات حضرت سلمان و سالروز حفر خندق به شورای فرهنگ عمومی کشور برای ثبت در تقویم ملی کشورمان ارائه کرد که درجلسه 618 شورای فرهنگ عمومی کشور هفتم ماه صفر همزمان با سالروز حفر خندق به عنوان روز حضرت سلمان نامگذاری و در تقویم ملی کشورمان ثبت شد.

بهزاد مریدی افزود: کنگره بین المللی بزرگداشت سلمان فارسی به صورت دو سالانه در استان فارس برگزار می‌شود.

تجلیل از مقامِ شامخ سلمان فارسی (ره)، شناختِ ابعاد وجودی و معرفی شخصیت سلمان، ایجاد فضای علمی ـ فرهنگی برای تبادل اطلاعات پژوهشگران داخلی و خارجی، پیوند بین نسل امروز جامعه ایرانی با مفاخر و مظاهر فرهنگی و تمدنی گذشته و کوشش در جهت وحدت فکری جهان اسلام از اهداف برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی است.

این همایش با حضور علما و مفاخر بزرگ جهان اسلام در شهر شیراز برگزار می‌شود.

کد خبر 291423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha