همشهری آنلاین: سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور از برقراری پروازهای عمره از ۱۰ فروردین ماه خبر داد و گفت: مناقشه عربستان و یمن تاثیری بر پروازهای عمره ندارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، منوچهر سپاسی درباره آخرین وضعیت پروازهای عمره که از یکم تا دهم فروردین به دلیل کاهش صدور روادید در سرکنسولگری‌های عربستان در مشهد و تهران لغو شده است، گفت: هنوز مشکل صدور ویزا برطرف نشده اما با توجه به وعده طرف‌ سعودی به سازمان حج و زیارت ایران، مشکل روادید از ۱۰ فروردین برطرف می‌شود و پروازهای رفت به عربستان نیز برقرار خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه ۴ تا ۵ پرواز خالی از ۲۱ فرودگاه کشور به عربستان سعودی به منظور بازگشت حجاجی که قبلا به این کشور رفته‌اند انجام می‌شود.

مشاور مدیرعامل و سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حملات اخیر عربستان به یمن فضا برای اعزام عمره‌گزاران فراهم است، گفت: پروازهای ایران از سمت خلیج فارس و کویت وارد این کشور می‌شوند در حالی که یمن در جنوب شرقی عربستان واقع شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به دلیل کاهش صدور روادید در کنسولگریهای عربستان سعودی در تهران و مشهد از اوایل اسفند ماه گذشته، پروازهای حج عمره از اول فرودین تا دهم لغو شد. با اين حال، مقامات سعودی در نتيجه پيگيري‌هاي رئیس سازمان حج و زیارت، وعده رفع مشکل صدور روادید تا ۱۰ فروردین را داده‌اند.

کد خبر 290713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha