۴۳کوهنورد وقتی در ارتفاعات زاگرس چادر زدند تا شب را در آنجا سپری کنند، در محاصره اشراری قرار گرفتند که در دل کوه مخفی شده بودند.

۴ساعت سنگ‌پرانی  برای باج‌گیری از کوهنوردان

اشرار با سنگ‌پراني و رها كردن سنگ‌هاي غول‌پيكر به پايين كوه قصد باج‌گيري از كوهنوردان را داشتند.

صبح پنجشنبه هفته گذشته اعضاي تيم كوهنوردي زنده‌رود اصفهان تصميم گرفتند براي صعود به ارتفاعات زاگرس راهي منطقه‌اي بين استان لرستان و خوزستان به نام تله‌زنگ شوند. هدف آنها رسيدن به آبشار بزرگ شوي بود كه در اين منطقه قرار دارد. آنها پس از چند ساعت كوهنوردي و رسيدن به آبشار، در عمق دره‌اي كه بين دو كوه محصور شده بود چادر زدند تا شب را در آنجا سپري كنند. در اين ميان، عده‌اي با روشن كردن آتش، سرگرم شب‌زنده‌داري شدند و عده‌اي نيز در داخل چادرها به استراحت پرداختند، غافل از اينكه حادثه‌اي ترسناك در انتظارشان است. سيدروح‌الله هاشمي يكي از اعضاي گروه مي‌گويد: حدود ساعت 10شب بود كه تصميم گرفتم از چادر خارج شوم. براي عكاسي در شب، دوربين‌ها را بيرون چادر قرار داده بودم اما زماني كه به نخستين دوربين رسيدم، احساس كردم مردي آنسوي رودخانه كمين كرده است. خواستم صدايش بزنم كه ناگهان سنگ بزرگي به طرفم پرتاب كرد. فرياد زدم چرا سنگ پرتاب مي‌كني و با فرياد من دوستانم هم از چادرهايشان خارج شدند اما در همين هنگام باراني از سنگ به سوي ما روانه شد. صحنه وحشتناكي بود. ما داخل دره گير افتاده بوديم و اشرار از دوطرف به سمت ما سنگ پراني مي‌كردند.

مرد جوان ادامه مي‌دهد: آنطور كه من متوجه شدم آنها 3نفر بودند. در دوطرف دره و بالاي كوه كمين كرده بودند و به سوي ما سنگ پرتاب مي‌كردند. آنها همزمان شروع به فحاشي كردند و فرياد مي‌زدند كه «ما از داعشي‌ها بدتر هستيم و اگر به حرفمان گوش نكنيد، همه شما را از بين مي‌بريم». در ميان ما برخي با همسرشان آمده بودند كه سنگ‌پراني‌هاي شبانه اشرار باعث وحشت آنها شده بود. تعدادي از سنگ‌ها به همراهان ما برخورد و آنها را مجروح كرد. ما پشت تخته‌سنگ‌ها پنهان شديم تا در امان باشيم. در همين هنگام آنها شروع به قل دادن سنگ‌هاي بزرگ از بالاي كوه كردند؛ سنگ‌هايي كه 2 نفري هم نمي‌شد آنها را بلند كرد. سنگ‌ها روي چادرهايمان فرود مي‌آمدند و هر چه داخل چادرها بود را از بين مي‌بردند. دقايقي پس از شروع سنگ‌پراني‌ها بود كه آنها درخواستشان را بيان كردند. يكي از آنها فرياد زد كه بايد به آنها پول بدهيم تا دست از سرمان بردارند.

زماني كه با اين افراد وارد مذاكره شديم، عده‌اي از بچه‌هاي گروه به‌دنبال محلي مي‌گشتند كه تلفن همراه آنتن بدهد و بتوانند ماجرا را به پليس خبر بدهند. مردان ناشناس وقتي فهميدند كه قصد داريم آنها را سرگرم كنيم، دوباره سنگ‌پراني‌هايشان را شروع كردند. سنگ‌ها به پا، پهلو و دست عده‌اي از اعضاي گروه برخورد و آنها را مجروح كرد. به‌دليل اينكه آسمان مهتابي بود، آنها نسبت به ما ديد داشتند و اجازه نمي‌دادند كه حركت كنيم. تهديدها و سنگ‌پراني‌هاي آنها ادامه داشت تا اينكه بچه‌ها توانستند با پليس تماس بگيرند. هر چند فاصله ما با نزديك‌ترين پاسگاه حدود 4ساعت بود، اما فرمانده حوزه بسيج بخش شيهون به همراه تعدادي از نيروهاي بسيج و يكي از مسئولان پاسگاه به همراه تعدادي از سربازان راهي منطقه شدند و ظرف 2ساعت توانستند خودشان را به منطقه برسانند. آنها به محض ورود شروع به تيراندازي هوايي كردند و وقتي صداي شليك در منطقه پيچيد، سنگ‌پراني‌ها پس از دست‌كم 4ساعت تمام شد و اشرار متواري شدند.

به گفته هاشمي كه در اين حادثه يكي از دوربين‌هاي گران‌قيمتش از سوي اشرار به سرقت رفته است، حدود 7نفر از اعضاي گروه كوهنوردي به‌دليل اصابت سنگ مجروح شدند كه تحت درمان قرار گرفتند. براساس اين گزارش با شكايت اعضاي گروه كوهنوردي، تحقيقات مأموران براي شناسايي و دستگيري عاملان سنگ‌پراني و باج‌گيري ادامه دارد.

کد خبر 289818

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha