پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آلبوم موسیقی «مستور و مست» به آهنگسازی «ژانو باغومیان» و خوانندگی «همایون شجریان» از سوی مؤسسه «هنر پارسه» به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش سایت موسیقی ایرانیان، این آلبوم شامل ۷ قطعه است که بر اشعاری از حافظ، عطار و مولانا ساخته شده و قطعات آن با حضور نوازندگان مختلفی از چند کشور به ضبط رسیده است. آلبوم «مستور و مست» نتیجه تلاش چندین ساله «ژانو باغومیان» هنرمند ایرانی،آمریکایی می‌باشد که آخرین هدیه زمستانی سال جاری با صدای همایون شجریان به مخاطبان موسیقی ایرانی به شمار می‌آید.

 از ویژگی‌های این اثر می‌توان به حماسی‌بودن فضای موسیقایی در گستره‌ای تلفیقی از موسیقی شرق و غرب اشاره کرد که از نظر آهنگساز و خواننده اثر تولید شده گامی موثر در جهت بهتر شناساندن اشعار عارفانه ایران زمین خواهد بود.

نگار خارکن، نوازنده کمانچه نیز در این اثر به تکنوازی پرداخته است.

همایون شجریان به تازگی تور کنسرت «چرا رفتی» را در شهر زنجان به پایان رسانده است و آلبوم «مستور و مست» آخرین اثر با صدای وی پس از انتشار دو آلبوم «چه آتش‌ها» و « نه فرشته‌ام، نه شیطان» در سال جاری می‌باشد. این در حالی است که دو آلبومِ دیگر (اثری که آهنگسازی آن را مهیار علیزاده برعهده دارد و قطعات را به صورتِ مشترک با «علیرضا قربانی» خوانده و همچنین «آیینه‌ها» اثرِ «سهراب پورناظری» که دو سال پیش کنسرت‌های آن برگزار شده است) با صدای این خواننده در سال آینده به انتشار خواهد رسید.

کد خبر 289000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha