جک استراو، وزیر امور خارجه پیشین دولت انگلیس با اشاره به اهمیت جایگاه اسلام در غرب، از نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا استقبال کرد و گفت: این نامه با اهمیت، فوق‌العاده و با توجه به شرایط کنونی بموقع بود.

jack straw

رهبر معظم انقلاب در نامه خود به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي خواسته بودند درباره‌ انگيزه‌هاي سياه‌نمايي گسترده عليه اسلام كاوش كنند و اسلام را بي‌واسطه و به‌صورت مستقيم بشناسند. نماينده منطقه بلك‌برن از حزب كارگر و رئيس گروه دوستي پارلماني انگليس و ايران، در گفت‌وگو با ايرنا، با اشاره به اينكه منزلش روبه‌روي يك مسجد قرار دارد، گفت: در حوزه انتخابيه من از هر 3نفر يك نفر مسلمان هستند و من سال‌هاست كه نگران مقوله اسلام‌هراسي در غرب هستم. وي با ابراز تعجب از اينكه «چرا اين موضوع (نامه مقام معظم رهبري) به اندازه‌اي كه مي‌بايست در غرب پوشش داده نشد»، خاطرنشان كرد: اين مهم است كه در اين برهه زماني مفهوم صحيحي از اسلام ارائه شود.

پس از نامه‌اي كه اخيرا رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي نوشتند، وزير امور خارجه كشورمان هم در نامه‌اي خطاب به بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد، توجه دبير‌كل سازمان ملل متحد را به نمادهاي فراگير و بسيار آزاردهنده اسلام‌هراسي كه پس از اقدامات تروريستي اخير تشديد شده‌اند جلب كرد. ظريف در نامه خود به دبيركل سازمان ملل نوشته است: نگراني ما، در جمهوري اسلامي و در دنياي اسلام، شيوع دوگانگي معيار در قبال دفاع از اصل «آزادي بيان» است كه از احترام جهانشمول برخوردار است.

شايد براي شما جالب باشد كه در سال 2008سردبير همان مجله به كارتونيست مجله دستور داد تا به‌خاطر مطلبي كه «ضد‌يهودي» قلمداد شده بود نامه معذرت‌خواهي بنويسد‌ و آنگاه كه او از انجام اين دستور سر ‌باز زد، بلافاصله از مجله اخراج شد. چنين رويكرد و عزمي در مورد كاريكاتورهاي موهن مكرّر متضمن بدنام كردن مسلمانان و اهانت به ارزش‌هاي اسلامي كه در آن مجله و ديگر نشريات مشابه در اروپا منتشر شده‌اند و موجب تشديد تنش با جامعه مسلمانان در فرانسه و در جهان اسلام شده هرگز مشاهده نشده است. او نوشته است: نشانه رفتن انگشت اتهام به‌سوي ديگران، چه كشور‌هاي اسلامي، چه برخي حكومت‌ها كه سياست‌شان نامقبول است‌ و يا بدتر از آن، اسلام به‌ مثابه يك دين، حتي اگر از منظر سياست داخلي اين كشورها مصلحت‌آميز به‌نظر برسد و يا واجد منافع كوتاه‌مدت باشد، اصلا قانع‌كننده نيست.

ظريف نوشته است: اخيرا در پيامي كه افتخار دارم متن آن را ضميمه اين نامه كنم، آيت‌الله خامنه‌اي در شروع گفت‌وگو با جوانان در غرب پيرامون اين موضوع بسيار مهم پيشگام شدند. محمدمهدي ايماني‌پور رايزن فرهنگي ايران هم در آلمان، در گفت‌وگو با مشرق گفت كه جوانان اروپايي خصوصاً در آلمان استقبال خوبي از اين نامه و پيام داشتند.ايده‌هاي نو و جديد از طرف اين جوانان براي انتشار بيشتر اين نامه كه هر روز شاهد آنها هستيم، نشان مي‌دهد اين پيام تأثير خودش را در ميان جوانان آلماني‌زبان گذاشته است.

کد خبر 286592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha