همشهری آنلاین: رییس هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: از ساعت ۱۲ یکشنبه ۱۲ بهمن ماه درگاه سایت فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها گشوده می‌شود و این ثبت‌نام تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب گفت: طبق روال و بر اساس قانون هر سال دو بار (شهریور ماه و بهمن ماه) فراخوان جذب اعضای هیات علمی گشوده می‌شود و از ساعت 12 روز يكشنبه 12 بهمن ماه ثبت‌نام از متقاضیان بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی توضیح داد که فراخوان نیازسنجی برای بارگذاری دانشگاه‌ها از ششم تا 30 دی ماه ادامه داشته و بعد از آن چند روزی برای تطبیق نیازها و مجوزهای جذب هیات علمی وقت گذاشته شده است.

رییس هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها تعداد نیاز خود را 80 هزار و 108 نفر عنوان کرده بودند که پس از بررسی و تطبیق مجوزها تعداد 2292 کرسی معتبر اعلام شد و همین تعداد فرصت شغلی وجود دارد.

بر اساس قانون، مدت زمان رسیدگی به پرونده افراد متقاضی جذب هیات علمی 4.5 ماه است که از این زمان، 3 ماه در اختیار دانشگاه‌ها و 1.5 ماه نیز در اختیار هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است.

حجت‌الاسلام رضوان‌طلب خاطرنشان کرد: در جلسات این هیات به طور روزانه به پرونده 70 متقاضی جذب اعضای هیات علمی رسیدگی می‌شود و تلاش بر آن است که تا پایان سال هیچ پرونده بی نقص بدون پاسخ نماند.

وی در پاسخ به سوالی درباره جذب مربیان برای دانشگاه‌ها، با بیان اینکه سختگیری‌های فراوانی برای جذب مربی وجود دارد، گفت: برای جذب مربی نیاز به یک مجوز از سوی هیات‌های امنای دانشگاه‌ها و یک مجوز از سوی مرکز جذب اعضای هیات علمی است؛ با توجه به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دکتری و تاکید بر افزایش کیفیت آموزشی تنها برای رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان دکتری کم است یا مناطق محروم جذب مربی داریم.

حجت‌الاسلام رضوان‌طلب، اخذ تاییدیه هیات مرکزی جذب را به معنای صدور حکم هیات علمی ندانست و 2 مشکل اصلی در این زمینه را نبود ردیف استخدامی برخی دانشگاه‌ها و همچنین کسری بودجه اعلام کرد.

کد خبر 285999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha