سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همراه با اظهارات اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر وجود کارمند مازاد در این دانشگاه، معاون اداری مالی دانشگاه آزاد از ممنوعیت استخدام نیروهای جدید در دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش تسنیم، سید محمد ابریشمی‌نیا معاون اداری مالی دانشگاه آزاد در دهمین گردهمایی روسا و معاونان اداری مالی دانشگاه آزاد، به ارائه راهکارهایی برای ساماندهی وضعیت نیروی انسانی کارکنان واحدهاي دانشگاه آزاد پرداخت و افزود: جابجایی کارکنان میان واحدها یکی از مکانیزم‌هایی است که واحد‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، البته می‌توان از مشوق‌هایی مانند اعطای وام با نرخ بهره پایین و ارائه تفاوت تطبیق به کارکنان برای ایجاد انگیزه در جابجایی میان واحدها استفاده کرد.

وی با اشاره به امکان بازخرید داوطلبانه برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: دومین راهکار امکان بازخرید داوطلبانه است اما اگر این کار به صورت هدفمند انجام نشود، واحدها در آینده نزدیک با مشکل روبرو می‌شوند چرا که ممکن است برخی نیروهای متخصص از این طریق از بدنه دانشگاه جدا شوند.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد افزود: به همین خاطر این اختیار به روسای واحدها و نمایندگان تام‌الاختیار داده شده تا بر اساس نیاز واحد، با درخواست افراد برای بازخریدی کارکنان موافقت کنند.

ابریشمی‌نیا، بازنشستگی پیش از موعد را نیز یکی دیگر از راهکارهای موثر برای ساماندهی نیروی انسانی واحدها دانست و گفت: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در حال اخذ مجوز برای این موضوع هستیم.

وی تأکید کرد: طبق بخشنامه صادره از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هیچ یک از واحدها پس از تاریخ اول مهر 92 حق استخدام و به کارگیری نیروهای جدید را ندارند.

ابریشمی‌نیا، برون‌سپاری امور به نیروهای شرکتی را یکی دیگر از راهکارها دانست و افزود: واحدها توجه داشته باشند شرکت‌هایی را انتخاب کنند که از استانداردهای بالا برخوردار بوده و همچنین ناظرانی (دارای مجوز از دانشگاه) را برای بررسی عملکرد آنها انتخاب کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی واحدها ملزم به رعایت آیین‌نامه اداری مالی دانشگاه هستند، خاطرنشان کرد: اگر واحدها طبق این آیین‌نامه فعالیت کنند، در بسیاری از موارد نیاز به ارجاع امور خود به سازمان مرکزی ندارند.

در همين رابطه، خبرگزاري مهر نوشت: رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه 47 هزار نیرو برای دانشگاه زیاد است، گفت: از این به بعد استخدام جدید در دانشگاه نداریم و کارمندان می‌توانند به صورت اختیاری بازخرید یا بازنشستگی پیش از موعد دریافت کنند.

حمید میرزاده افزود: در جلساتی که با هیات امنای دانشگاه‌های آزاد داشتیم، اعلام کردیم که 47 هزار نیرو داریم و این تعداد نیرو برای دانشگاه آزاد زیاد است، لذا واحدهای دانشگاه آزاد، نیروی جدید استخدام نکنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کارمندان با اختیار خودشان می‌توانند بازخرید شوند و یا بازنشستگی پیش از موعد دریافت کنند اما موضوع اصلی که مطرح است، این است که دیگر نیروی جدید در دانشگاه آزاد استخدام نمی‌شود.

میرزاده با اشاره به دلایل عدم استخدام جدید در دانشگاه آزاد، گفت: سیستم دانشگاه آزاد به سمت آی‌تی بیس شدن حرکت می‌کند و زمانی که سیستم اتوماسیون دانشگاه تکمیل شود، دیگر به استخدام نیروی جدید احتیاجی نیست و باید از نیروهای موجود به صورت بهینه استفاده کنیم.

کد خبر 285541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha