همشهری آنلاین: رئیس کمیته نقل و انتقلات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: مهلت نقل و انتقالات بازیکنان در نیم فصل به پایان رسید و در این مدت قرارداد ۶۶ بازیکن ثبت شد.

سازمان لیگ

به گزارش ایرنا از سازمان لیگ فوتبال ایران ،مصطفی شهبازی در این باره اعلام کرد: نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران از 9 آذر تا 7 بهمن به مدت 28 روز ادامه داشت که شب گذشته ( 8 دي) این مهلت به پایان رسید.

این مقام مسئول افزود: در این مدت مجموعا 66 بازیکن ایرانی و خارجی با باشگاه‌های جدید خود قرارداد ثبت کردند، که از این تعداد 53 بازیکن داخلی و 13 بازیکن خارجی بودند. همچنین 10 نفر از بازیکنان داخلی کسانی بودند که از لیگ دسته اول با تیم‌های لیگ برتری قرارداد خود را به ثبت رساندند.

شهبازی در مورد زمان نقل و انتقالات بیان کرد: زمان نقل و انتقلات مجاز بین‌المللی و داخلی 30 روز است که باید 12 ماه قبل از موعد مقرر به فیفا اعلام شود که سازمان لیگ این کار را قبلا انجام داده بود.

وی گفت: دلیل این اعلام به فیفا ارتباط جهانی باشگاه‌ها برای استخدام بازیکنان بین‌المللی از طریق سیستم انطباق« تی. ام .اس» است.

شهبازی افزود: در آئین نامه فیفا آمده است که تعطیلات نیم فصل برای تکمیل و حذف و اضافه بازیکنان هرباشگاه باید حداکثر ظرف مدت 4 هفته اعلام شود و باتوجه به قانون تقویمی ایران که هرماه 4 هفته تعریف شده است و هرماه هم 30 روز است این 2 روز تمدید شد تا 4 هفته داخلی کامل شود.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران تاکید کرد: همه بازیکنانی که دارای فسخ قرارداد توافقی دو جانبه بوده از تیم خود جدا و به تیم جدید ملحق شدند و همه بازیکنانی که بصورت یک جانبه فسخ قرارداد کرده اند، موفق به عقد قرارداد جدید نشده‌اند و در تیم قبلی خود باقی ماندند.

شهبازی اعلام کرد: پرونده این بازیکنان به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارجاع شده است و بعد از تعیین وضعیت از سوی این مرجع براساس قوانین و مقررات جاری و مفاد آئین نامه نقل و انتقلات در باره آنان اقدام خواهد شد.

وی گفت: نقل و انتقالات دسته اول نیز از از 4 دی آغاز و تا اول بهمن ادامه خواهد داشت.

شهبازی در مورد جابجایی بازیکنان بعد از پایان مهلت نقل و انتقلات بیان کرد: بعد از اتمام مجاز زمان نقل و انتقالات نیم فصل اضافه شدن بازیکنان تابع سایر مقررات و قوانین نقل و انتقالات خواهد بود.

رئیس کمیته نقل وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران تاکید کرد: طبق این قانون باشگاه‌ها در صورت داشتن جای خالی در لیست خود می‌توانند از 3 بازیکن آزاد به عنوان بازیکن سهمیه فیفا قرارداد منعقد و در مسابقات از آنان استفاده کند.

وی افزود: هر تیم و بازیکن می‌تواند در طول فصل و در هر زمان قطع همکاری و فسخ قرارداد کند و از باشگاه جدا شود اما استخدام و جایگزینی آنان تابع قوانین حاکم بر نقل و انتقالات خواهد بود.

لیست بازیکن ایرانی و خارجی که در فصل نقل و انتقالات با باشگاه‌های جدید خود قرارداد ثبت کردند به شرح زیر است:

استقلال تهران:

هندریک الکساندر هلمکه (آلمان) - غلامرضا عنایتی(پدیده) - وحید طالب لو (راه آهن)-میلاد نوری(پیکان)-میلاد سلیمان فلاح (نفت مسجد سلیمان)

پرسپولیس :

ژوزه تئودوموروجونیور(برزیل)-مبین میردورقی(سایپا)-مسعود همامی(پیکان)-بابک حاتمی(سایپا)-رضا خالقی فر(راه آهن)

راه آهن:

میلاد اکبری(آزاد)-محسن میرآبی (پارسه)-وحید جوانمردی(آزاد)-شروین رزمی نیا(آزاد)-عادل کلاه کج(استقلال خوزستان)-محمد رضا خزایی فرد(فجر سپاسی)-نوید خوش هوا(آزاد)-عباس محمد رضایی(سهمیه آزاد)

پیکان:

ساندرا فریرا (برزیل)-سیاوش اکبرپور(آزاد)-احمد جمشیدیان (استقلال)-میراحمد مهدی زاده (صبای قم)

گسترش فولاد تبریز :

دیگو اولاندو دی الیویرا (برزیل)-محمد ابراهیمی (تراکتورسازی)-محسن بیاتی نیا(آزاد)-سید محسن حسینی (نساجی)-سید علی میرشفیعیان (آزاد)-مصطفی اکرامی (مس کرمان)

تراکتورسازی تبریز :

داماس داسیلو (برزیل)-عیسی اندوی (سنگال)-مهرداد بایرامی (گسترش فولاد)-میر مهدی قریشی (گسترش فولاد )-آندرانیک تیموریان (استقلال تهران )

صبای قم :

سعید مهدی پور (شهرداری تبریز)محمد حیدری (آزاد)-قاسم اکبری (نفت آبادان)-جواد کاظمیان (تراکتورسازی )-محمد اوسانی (استقلال خوزستان)-یوسب شویلی (گرجستان)

ملوان:

پژمان نوری (استقلال تهران )-محمد آبشک (راه آهن)-فواد آقایی (آزاد)

ذوب آهن:

ولید اسماعیل (لبنان)-کاوه رضایی (سایپا)

سپاهان:

مارسیو هنریک مای پاسوس (برزیل)-فوزیل موسی اف (ازبکستان)-امین جهان عالیان ( امید سپاهان)

علی غلامی (امید سپاهان)

فولاد خوزستان :

محمد قاضی (استقلال تهران)-محسن مسلمان (ذوب آهن -قرضی)-احمد آل نعمه (تراکتورسازی)

نفت مسجد سلیمان :

گئورگی نیکلایوکئورکیف (بلغارستان)-الکساندر پاشنگو (مولداوی)-روسلان ملزدینوف (ازبکستان)

بهرام احمدی (صبای قم)-بهمن مالکی (فجر سپاسی )-کیوان امرایی (پدیده )

استقلال خوزستان:

سید محمد سید صالحی (سایپا)

پدیده خراسان :

محمد علی فرامرزی (فجر سپاسی )-محمد غلامی (راه آهن)-رضا حقیقی (پرسپولیس)-سعید قزل کچلی (نفت تهران)-محمد حسن رجب زاده (پدیده-تمدید)-محمد مهدی نظری (گسترش فولاد)

سایپا:

هادی رکابی (نفت و گاز گچساران)-فرشاد قاسمی (پرسپولیس )

کد خبر 282711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha