چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاوه مهدوی نمایش «شانس داشتن ته‌ دیگ» را از سوم دی‌ماه در خانهٔ نمایش به صحنه می‌برد.

شانس داشتن ته‌ دیگ

به گزارش تسنيم؛ کاوه مهدوی نمایش «شانس داشتن ته‌ دیگ» را با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از سوم دی‌ماه در خانهٔ نمایش به صحنه می‌برد.

مهدوی دربارهٔ داستان نمایش خود گفت: در نمایش «شانس داشتن ته‌ دیگ» شاهد حضور سه خانواده از دوره‌‎های زمانی مختلف بر سر سفرهٔ شام هستیم. سفرهٔ شام بهانه‌ای است برای بازگو شدن برخی صحبت‌ها بین اعضای خانواده؛ چرا که معمولا در خانوادهٔ ایرانی، پهن کردن سفرهٔ شام، فرصتی برای جمع شدن اعضای خانواده و صحبت کردن در مورد موضوعات روزمره است.

وی دربارهٔ ساختار نمایشی خود اظهار داشت: با این‌که زمان و مکان در این نمایش، حذف شده اما با این ‌حال نمی‌توان گفت که نمایشم سوررئالیسمی است. بازی‌ها کاملا رئال است و برخی جا‌ها نیز از فاصله‌گزاری استفاده کرده‌ام. به عبارتی سعی داشتم خیلی از ساختارهای اجرایی را در این نمایش بشکنم.

این نمایش‌نامه‌نویس همچنین اضافه کرد: آنچه که در نمایش من دیده می‌شود قضاوت در مورد روابط اعضای خانواده‌های طبقات مختلف جامعه نیست. من هیچ قضاوتی نکرده‌ام اما دغدغه‌های مختلفی را از طبقات مختلف اجتماعی نشان داده‌ام. به طور مثال دغدغه‌های خانواده‌های پایین شهر با مشکلات بچه‌های بالا شهر متفاوت است اما در هر حال، هر کسی مشکلات و دغدغه‌های خود را دارد.

مهدوی با اشاره به شباهت‌های واپسین نمایشش، با دیگر آثار خود، عنوان داشت: معتقدم باید ایده‌های خوب هر هنرمند بار‌ها مورد تکمیل و تکرار قرار گیرد. ایده‌پردازی، به سادگی صورت نمی‌گیرد که بخواهیم در یک نمایشی که تعداد اجراء و مخاطبان بسیار محدودی دارد آن را خلاصه کنیم. رگه‌هایی از آثار قبلی‌ام را می‌توانید در نمایش «شانس داشتن ته‌ دیگ» ببینید ضمن این‌که از همینک به فکر تکمیل و ادامهٔ آن در نمایش بعدی‌ام هستم.

علی‌رضا مهران به عنوان طراح صحنه و فرامرز قلیچ‌خانی، معصومه شیخ‌زاده، شقایق فتحی، احسان ناجی، سینا نصرالهی، امین وحیدی‌پور، رضا مدنی و مجید طالقانی‌نژاد به عنوان بازیگران «شانس داشتن ته‌ دیگ»، کاوه مهدوی را همراهی می‌کند. ضمن این‌که امیرحسین شفیعی نیز تهیه کنندگی این کار را بر عهده دارد.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی پس از 10 روز تمرین-اجرا، از سوم دی‌ماه؛ ساعت 18:30 اجرای عمومی خود را در خانهٔ نمایش به نشانی میدان فردوسی، خیابان موسوی، خیابان محمدآقا،  واقع است. علاقه‌مندان جهت رزرو بلیت می‌توانند با شماره‌های 09377386054 و 09356530736 تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 281789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha