رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید که سازمان محیط‌زیست گزارش‌هایی دریافت کرده که نشان می‌دهد در برخی شهر‌ها ازجمله تهران شماری از صاحبان صنایع شبانه باعث ایجاد آلودگی یا تخلیه پساب صنعتی می‌شوند به همین دلیل سازمان حفاظت محیط‌زیست یک گروه بازرسی برای بررسی این موضوع تشکیل داده است.

معصومه ابتكار مي‌گويد كه به‌طور قاطع با صنايع آلاينده برخورد قانوني مي‌شود در عين حال از صنايع مي‌خواهيم به همراهي خود با سازمان حفاظت محيط‌زيست براي اجراي قوانين و مقررات همانند گذشته ادامه بدهند.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست با اشاره به آلودگي هوا در زمستان گفت: با درپيش‌گرفتن سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت و سازمان حفاظت محيط‌زيست وضعيت هوا نسبت به سال گذشته بهبود پيدا كرده و در بسياري از شاخص‌هاي آلاينده ميزان خطر و ناسالم را نداريم و تنها در شاخص ذرات زير 2/5ميكرون آلودگي‌ها وجود دارد. منشأ ذرات زير 2/5ميكرون، احتراق سوخت و احتراق ناقص سوخت و بخشي هم به‌خاطر گرد و غبار است.

وي افزود: وقتي همزمان از 5ميليون خودرو و موتور سيكلت استفاده مي‌كنيم قطعا اين آلودگي‌ها پيش مي‌آيد و بايد تلاش كنيم در زمينه الگوي حمل‌ونقل و ترافيك به سمت حمل‌ونقل عمومي حركت كنيم و اين محقق نمي‌شود مگر با كمك و خواست مردم.

ابتكار كه در حاشيه مراسم امضاي تفاهمنامه سه‌جانبه بين سازمان حفاظت محيط‌زيست، سازمان هلال احمر و صليب سرخ سخن مي‌گفت درخصوص امضاي تفاهمنامه گفت كه اين تفاهمنامه مي‌تواند باعث هم افزايي بين جمعيت داوطلبان و سازما ن‌هاي مردم‌نهاد محيط‌زيست شود.

وي تصريح كرد: اميدواريم با استفاده از ظرفيت‌ها ي مشترك بتوانيم نخستين قدم براي حفاظت محيط‌زيست كه آموزش و اطلاع‌رساني است را برداريم و شيوه‌هاي زندگي را اصلاح كنيم چرا كه متأسفانه در خيلي از بخش‌هاي زندگي روش‌هايي را در پيش گرفته‌ايم كه نه‌تنها با محيط‌زيست سازگاري ندارند بلكه باعث تخريب و لطمه وارد كردن به آن نيز مي‌شوند.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست يادآورشد: اصلاح شيوه زندگي و حفاظت از محيط‌زيست حامل پيامي جهاني است به اين معني كه همانگونه كه اقدامات بشردوستان حد و مرز ندارد فعاليت‌هاي مربوط به محيط‌زيست هم جهاني وبدون حد و مرز و متعلق به تمام بشريت است.

ابتكار اضافه كرد: در حفاظت از محيط‌زيست همه بايد تلاش كنيم و دست در دست هم بدهيم تا مشكلات و معضلات محيط‌زيست را بتوانيم حل كنيم و يادمان باشد طبيعت خاستگاه اصلي حيات است و اگر به آن آسيبي برسد زندگي و حيات ما به‌ويژه نسل‌هاي آينده از بين خواهد رفت. اين تفاهمنامه در حقيقت يك هم‌پيماني براي حفظ حقوق آيندگان به شمار مي‌رود و اميدواريم با عملياتي‌كردن آن به بهبود كيفيت و وضعيت محيط‌زيست مان كمك كنيم.

کد خبر 281542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha