معلم فیزیک دبیرستان حافظیه ‌شهرستان بروجرد که به‌دنبال حمله خونین دانش‌آموز نوجوان به کما رفته بود در بیمارستان جانش را از دست داد.

 مرحوم محسن خشخاشی

اين حادثه حدود ساعت11صبح شنبه در كلاس 102دبيرستان حافظيه رخ داد. آن روز معلم 38ساله فيزيك به نام محسن خشخاشي پاي تخته در حال تدريس بود كه در باز شد و يكي از دانش‌آموزان با حالتي عصباني وارد كلاس شد. دانش‌آموز نوجوان بي‌مقدمه به دبير فيزيك حمله كرد و با ضربات چاقو به جانش افتاد. در ميان بهت و حيرت شاگردان كلاس، معلم جوان روي زمين افتاد و اين در حالي بود كه خون زيادي از او جاري شده بود.

سر و صداي دانش‌آموزان وحشتزده كلاس، بقيه معلمان و مسئولان دبيرستان را نيز از ماجرا آگاه كرد. پيش از رسيدن آنها اما، دانش‌آموز جنايتكار پا به فرار گذاشت و از مدرسه گريخت.به‌دنبال اين حادثه پيكر نيمه‌جان معلم جوان به بيمارستان انتقال يافت اما ضربات چاقو باعث خونريزي شديد او شده بود و همين باعث شد كه وي به كما برود. هر چند پزشكان بيمارستان اميد داشتند كه بتوانند اين مرد را زنده نگه‌ دارند اما ضربات چاقو عميق‌تر از آن بود كه وي در جدال با مرگ پيروز شود و در نهايت شنبه شب، او روي تخت بيمارستان جانش را از دست داد.

  • ماجرا چه بود؟

به‌دنبال اين حادثه، تيم‌هايي از پليس آگاهي و مأموران كلانتري راهي دبيرستان حافظيه شدند و تحقيقات براي كشف راز قتل معلم جوان شروع شد. هر چند مشخصات عامل اين جنايت خيلي زود به‌دست آمد اما اثري از او نبود و كسي نمي‌دانست كه وي كجا رفته است.در ادامه تحقيقات براي كشف انگيزه اين جنايت آغاز شد تا جايي كه روز گذشته، مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش گفت:

در اين حادثه دبير فيزيك يكي از دبيرستان‌ها هدف ضربات چاقوي يكي از دانش‌آموزان قرار گرفت و متأسفانه جان خود را از دست داد. وي با اشاره به اينكه دانش‌آموز ضارب متواري است، گفت: روز شنبه اين دانش‌آموز به همراه پدرش به مدرسه مراجعه كرده و خواستار مرخصي روزانه شد. آن روز او به‌رغم اينكه كلاس داشت اما در سر كلاس حاضر نشده و غيبت كرده بود. زماني كه پدر در دفتر دبيرستان حاضر شده بود، در اين هنگام كارنامه ميان ترم اين دانش‌آموز نيز در اختيارشان قرار گرفت. دانش‌آموز پس از مشاهده كارنامه نسبت به پايين بودن نمره فيزيك اعتراض كرد و با حالتي عصباني از دفتر خارج شد. او سپس به طبقه بالا و كلاس درس معلم فيزيك رفت و وي را با ضربات چاقو مورد حمله قرار داد.

  • آيا دانش‌آموز بيمار رواني است؟

روز گذشته برخي از رسانه‌ها از مشكلات روحي دانش‌آموز مهاجم خبر دادند اما سرهنگ دالوند، رئيس پليس آگاهي استان لرستان در گفت‌وگو با همشهري ضمن تأييد وجود اين مباحث تأكيد كرد كه تا دستگيري متهم و انجام بازجويي و تحقيق از او نبايد در اين زمينه اظهارنظر كرد.

وي با اشاره به اينكه دانش‌آموز 15ساله با استفاده از كارد آشپزخانه كه همراه خود داشته، به معلم جوان حمله كرده و او را از پاي درآورده است، ادامه داد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين دانش‌آموز پيش از اين هم سابقه بداخلاقي و درگيري داشته اما آن درگيري‌ها منجر به جراحت نشده است. او آن روز به همراه پدرش به مدرسه رفته بود كه مرخصي بگيرد كه اين حادثه را رقم زد. به گفته وي، پليس سرنخ‌هاي خوبي از عامل اين جنايت به‌دست آورده و او به‌زودي دستگير خواهد شد.

  • دستور وزير آموزش و پرورش

در همين حال عليرضا جدايي رئيس مركز اطلاع‌رساني وروابط عمومي وزارت آموزش و پرورش از پيگيري اين حادثه به‌صورت ويژه به‌منظور روشن شدن ابعاد قضيه و صيانت از حقوق معلم قرباني خبر داد و خاطرنشان كرد: انتظار مي‌رود مراجع انتظامي و قضايي نسبت به واكاوي ابعاد مختلف حادثه وپيگيري حقوق اين همكار شايسته فرهنگي در كوتاه‌ترين زمان، اقدامات جدي به عمل آورند. جدايي تصريح كرد: به دستور وزير آموزش وپرورش معاونت حقوقي اين وزارتخانه مأمور شده است در همه مراحل رسيدگي به اين پرونده حمايت قضايي ويژه از خانواده مرحوم محسن خشخاشي را انجام دهد.

کد خبر 278877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha