اعضای باند کلاهبرداری بعد از شناسایی زمین‌های متروکه و املاک افرادی که در خارج از کشور به سر می‌بردند، با استفاده از مدارک جعلی، آنها را تصاحب می‌کردند.

اعضاي اين باند بعد از فروش يكي از اين زمين‌ها تحت تعقيب پليس قرار گرفتند و دستگير شدند.تيرماه امسال زني قصد فروش زمينش حوالي ساوجبلاغ را داشت اما متوجه شد كه آنجا به فرد ديگري فروخته شده و خريدار حتي سند زمين را هم دريافت كرده است. زن كه شوكه شده بود راهي دادسراي هشتگرد شد و شكايت كرد و تيمي از مأموران پليس براي كشف راز اين ماجرا وارد عمل شدند.

در بررسي‌هاي تخصصي مشخص شد كه پاي يك باند كلاهبرداري و جعل در ميان است؛ افرادي كه با تهيه مبايعه‌نامه جعلي وانمود كرده بودند كه زمين را از صاحبش خريداري كرده‌اند و در ادامه توانسته بودند براي زمين سند بگيرند و آن را بفروشند. مأموران با شناسايي 2نفر كه با استفاده از مبايعه‌نامه اقدام به خريد و فروش اين زمين كرده بودند، هر دوي آنها را دستگير كردند و اين افراد به شعبه اول دادياري دادسراي هشتگرد انتقال يافتند. هرچند هر دو مظنون مدعي بودند كه بي‌گناهند و در ماجراي جعل مبايعه‌نامه‌ها نقشي نداشته‌اند اما داديار پرونده كه به يكي از آنها مشكوك شد، دستور آزادي هر دو مظنون را صادر كرد و از مأموران خواست مظنون مشكوك را زيرنظر بگيرند.

به اين ترتيب تمامي رفت‌وآمدهاي اين مرد مخفيانه به كنترل پليس درآمد تا اينكه در ادامه اطلاعاتي در اختيار تيم تحقيق قرار گرفت كه نشان مي‌داد اين مرد يكي از اعضاي باند كلاهبرداري است كه با شناسايي زمين‌هاي متروكه و املاك افرادي كه در خارج از كشور به‌سرمي‌برند، آنها را تصاحب مي‌كنند.

تعقيب اين مرد پليس را به 8عضو ديگر اين باند رساند كه 2نفر از آنها در بنگاه معاملات ملكي كار مي‌كردند. با به‌دست آمدن مدارك محكمه‌پسند دستور بازداشت تمامي اعضاي اين باند صادر شد و مأموران آنها را در شهرهاي مختلف ازجمله تهران، كرج و مشهد دستگير كردند. در بازرسي مخفيگاه‌هاي آنها مداركي به‌دست آمد كه نشان مي‌داد اين باند تعدادي زمين گران‌قيمت در شهرهاي ميانه، تهران و ساوجبلاغ را با همين شگرد تصاحب كرده و قصد فروش آنها را داشته‌اند.

جهان‌شاهلو، دادستان هشتگرد با بيان اين خبر گفت:‌ اعضاي اين باند با مدارك جعلي توانسته بودند 9قطعه زمين به ارزش 100ميليارد تومان را تصاحب كنند كه ارزش يكي از آنها 33ميليارد تومان بود.وي درباره شگرد كلاهبرداران گفت: آنها بعد از شناسايي زمين‌هاي باارزشي كه كسي به آنها سر نمي‌زد، اطلاعات مالك را به‌دست مي‌آوردند و ابتدا اقدام به تهيه مبايعه‌نامه جعلي مي‌كردند كه نشان مي‌داد مالك زمين را فروخته است. سپس تعدادي مبايعه‌نامه ديگر هم تهيه مي‌كردند كه نشان مي‌داد زمين چند دست خريد و فروش شده است. پس از آن بود كه راهي دادسرا مي‌شدند و با ادعاي اينكه سند زمين را گم كرده‌اند، درخواست سند المثني مي‌كردند.

دادستان هشتگرد ادامه داد: اعضاي اين باند با رابطي كه داشتند تمامي استعلام‌هاي مورد نظر را نيز جعل مي‌كردند و با ارائه آنها به دادسرا، در نهايت حكم صدور سند صادر مي‌شد و به اين ترتيب براي اين زمين‌ها سند مي‌گرفتند. آنها با تهيه سند براي هر 9زمين ميلياردي، قصد فروش آنها را داشتند كه خوشبختانه پس از فروش يكي از زمين‌ها، شناسايي و دستگير شدند.

جهان‌شاهلو با اشاره به اينكه يكي از اعضاي اين باند زن و 2نفر نيز بنگاه‌دار هستند، گفت: يكي از متهمان نيز پيش از اين قصد داشت زميني در ميانه را با اين شگرد بفروشد كه لو رفت و از همان زمان تحت تعقيب پليس بود. به گفته وي، براي تمامي اعضاي اين باند قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 276249

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha