فرمانده ناجا در نخستین روز هفته نیروی انتظامی با اعلام آمار از افزایش یک تا ۱/۵نمره‌ای مردم به نیروی انتظامی و رسیدن به نمره ۱۷/۵خبر داد.

نیروی انتظامی

سردار احمدي مقدم با تأكيد بر اينكه نمره حقيقي را مردم بايد به نيروي انتظامي بدهند، گفت: برابر آخرين بازرسي‌هايي كه در 5 استان كشور انجام شد نمره ما 87 بود كه اين عدد يعني كسب نمره 17/5 از 20. اين در حالي است كه در بازرسي قبلي نمره پليس 82 از 100يعني چيزي بين 16تا 16/5بود.

فرمانده نيروي انتظامي در توضيح جزئيات انتقادات مردم از زيرمجموعه‌هاي نيروي انتظامي گفت: بيشترين انتقادات از پليس راهور بوده است. البته با توجه به اينكه اين پليس بيشترين تماس و ارتباط را با شهروندان داشته چنين موضوعي متصور است اما بايد براي كاهش آن اقدام شود. به‌عنوان مثال روزانه بيش از 100هزار برگ جريمه از سوي مأموران پليس راهور صادر مي‌شود، پس طبيعي است كه مأموران اين پليس در معرض بيشترين انتقادات قرار بگيرند اما به‌طور كلي ما با برگزاري دوره‌ها و كلاس‌هاي استانداردسازي رفتار مأموران به‌دنبال كاهش اين انتقادات هستيم.

وي كاهش تخلفات مأموران پليس را يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي نيروي انتظامي برشمرد و افزود: امسال و سال آينده تلاش ما اين است تا تخلفات سازماني را تا بيش از 50درصد كاهش دهيم؛ البته اين هدف در حالي است كه از سال 83كه تعداد پرونده‌هاي تشكيل شده براي تخلفات مأموران ناجا 4200فقره بود اين تعداد پرونده‌ها را در پايان سال 92به 2100پرونده تقليل داديم.رئيس پليس كشور همچنين 48درصد از تخلفات در حوزه پرسنل پليس را مربوط به سربازان وظيفه دانست و گفت: از اين بين 54درصد تخلفات سربازان نيز در حوزه مواد‌مخدر بوده است.احمدي مقدم با اشاره به جمع‌آوري سربازان معتاد و استقرار آنها در محلي خاص تصريح كرد: علاوه بر ترك اعتياد اين افراد تصميم گرفتيم تا با بهره‌گيري از قالب‌هاي آموزشي از اين دسته از سربازان به بهترين نحوه ممكن استفاده كنيم. فرمانده نيروي انتظامي فرار پرسنل از خدمت را يكي ديگر از جرائم شايع در نيروي انتظامي برشمرد و افزود: اين اقدام به‌دليل فشارها و استرس‌هاي بالاي ناشي از كار رخ مي‌دهد. در همين راستا و نيز با توجه به سياست‌هاي افزايش جمعيت تصميم گرفتيم تا آن دسته از پرسنل ناجا كه داراي 3‌فرزند هستند از نقل و انتقالات سازماني معاف شوند.سردار احمدي مقدم همچنين بهبود وضعيت معيشتي كاركنان، اعطاي پاداش به پرسنل درستكار، تقويت مجموعه‌هاي 197و... را از سياستگذاري‌هايي دانست كه در كاهش تخلفات پرسنل ناجا مؤثر بوده است.

آغاز به‌كار پليس افتخاري

فرمانده نيروي انتظامي كشور همچنين از آغاز به‌كار پليس افتخاري در كنار ساير نيروهاي ناجا خبر داد و گفت: اين افراد در 2 گروه مورد استفاده قرار مي‌گيرند. يكي جنبه فرهنگسازي‌ است كه پليس‌هاي افتخاري اين بخش در ماموريت‌هاي پليس وارد نمي‌شوند اما نوع ديگر از پليس‌هاي افتخاري وارد عمليات‌هاي پليسي شده و مأموران را در عمليات‌هاي مختلف نظير كنترل اغتشاشات، طرح دريا و غيره ياري مي‌كنند و در حوادث مختلف نيز مورد حمايت‌هاي قضايي، حقوقي و بيمه‌اي قرار مي‌گيرند. به گفته وي پليس افتخاري با در‌برگيري جوانان، دختران و پسران با انگيزه بدون دريافت اجر و مزد فعاليت خود را آغاز مي‌كند كه البته بخشي از اقدامات آنها فرهنگي و آموزشي است تا در نوروز و مناسبت‌هاي مختلف و گشت محلات به ايفاي وظيفه بپردازند.

امروز بيش از عدد ناجا ظرفيت پليس افتخاري وجود دارد كه خلأ امنيت را پوشش مي‌دهد. وي همچنين با اشاره به اينكه امروز دغدغه كشور و مردم 2‌موضوع مصرف‌كنندگان و توزيع‌كنندگان مواد‌مخدر و سرقت خرد و دله دزدي است، ‌گفت: ناجا تلاش مي‌كند كه نقطه قابل اتكايي براي مردم باشد. معتادان ولگرد، فروشندگان خرد مواد‌مخدر و سارقان خرد مهم‌ترين دغدغه پليس هستند و با اقدامات انجام شده در قرارگاه مبارزه با سرقت موفق شديم علاوه بر توقف افزايش وقوع چنين مواردي به كاهش يك‌درصدي وقوع سرقت خرد و افزايش 6 درصدي كشفيات برسيم.

فرمانده ناجا همچنين درباره افزايش گشت امنيت اخلاقي در حاشيه مدارس و ارتباط آن با احتمال افزايش توزيع مواد‌مخدر در اطراف محيط‌هاي آموزشي چنين توضيح داد: همواره يكي از دغدغه‌هايي كه پليس داشته است جلوگيري از هرگونه مزاحمت و توزيع مواد‌مخدر براي شهروندان بوده است و در بحث مدارس نيز اوليا و مديران مدارس از حضور مزاحمان و توزيع‌كنندگان مواد‌مخدر گلايه داشتند كه به همين منظور گشت‌هايمان را در اطراف مدارس براي رفع دغدغه مردم افزايش داديم.

 

کد خبر 274144

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha