همشهری آنلاین: داریوش مهرجویی سنتوری ۲ را با بهرام رادان می‌سازد؛ فیلمی که در سال ۸۵ ساخته شد و با همان اندک نمایش‌هایش در جشنواره فجر طرفداران بسیاری به دست آورد اما با جنجال‌های فراوانی که پیرامونش شکل گرفت دو روز مانده به اکران عمومی توقیف شد و چند ماه بعد سی‌دی‌ آن به شکل غیرمجاز به بازار آمد.

بهرام رادان

سایت کافه سینما به نقل از بانی فیلم با انتشار این خبر نوشته است:

اگر چه این اتفاقات ضربه شدیدی به سازندگان فیلم وارد کرد اما سنتوری روز به روز محبوب‌تر شد. دیگر حتی رسانه‌های رسمی مانند صدا و سیما هم اگر می‌خواستند کلیپی از تاریخ سینمای ایران پخش کنند تصاویری از سنتوری در آن پیدا می‌شد. سالها بعد در جشن حافظ ، سنتوری جایزه بهترین فیلم را گرفت و ظاهرا هشت سال بعد از ساخته‌شدن این فیلم، مهرجویی می خواهد قسمت دوم آن را کارگردانی کند.

داریوش مهرجویی فیلمنامه سنتوری ۲ را در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرده است. این فیلمنامه قصه علی شخصیت اصلی داستان سنتوری است که بعد از ترک اعتیاد از آسایشگاه مرخص شده و به دنبال کارهای موسیقی خود درگیر اتفاقاتی تازه می شود. مهرجویی که نگارش فیلمنامه سنتوری ۲ را به پایان رسانده، به زودی درخواست پروانه ساخت این فیلم را به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال می‌کند. مهرجویی قصد دارد به محض دریافت مجوز، فیلمبرداری سنتوری ۲ را در تهران آغاز کند. طبق شنیده‌ها حضور بهرام رادان در نقش اصلی و محسن چاوشی به عنوان آهنگساز و خواننده در سنتوری ۲ قطعی شده است؛ فیلمی که از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد یکی از پرفروشهای سال آینده خواهد بود. مهرجویی روز دوشنبه فیلمنامه این فیلم را در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرد تا از این پس پیگیر کارهای مجوز و تولید آن باشد.

مهرجویی که بعد از سنتوری دیگر نتوانست روزهای خوبش را تکرار کند همواره در گفت‌وگوهایش به ضربه شدید روحی‌ای که با توقیف این فیلم به او وارد شد اشاره می‌کرد. حال همه امیدوارند در روزهایی که قسمت دوم آتش‌بس و شهر موش‌ها گیشه‌ها را تسخیر کرده قسمت دوم سنتوری نه تنها این مسیر را ادامه دهد بلکه سازندگان افول‌کرده‌اش ( از بهرام رادان تا داریوش مهرجویی) را به دوران اوج بازگرداند. »

کد خبر 273798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha