یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد در استان‌های شمالی و کاهش دما در تهران خواهیم بود.

آسمان ابر

به گزارش ایرنا، استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران و گلستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب (30 شهريور) شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهند بود.

همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهند که امروز بارش‌های پراکنده‌ای در شمال استان های کردستان، زنجان و قزوین روی خواهد داد و پاره‌ای از نقاط استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، تهران و البرز نیز غبارآلود خواهند بود.

در روز سه‌شنبه این هفته نیز به دلیل افزایش سرعت وزش باد در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، اصفهان و جنوب سمنان پدیده گرد و خاک در پاره‌ای نقاط این استان‌ها دور از انتظار نیست و روز چهارشنبه نیز افزایش محسوس دما درسواحل شمالی کشور رخ خواهد، ضمن این که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته به دلیل افزایش سرعت باد، خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 30 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 10 درصد، سرعت وزش باد 11 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین 24 تا 32 درجه خواهد بود.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران در روز دوشنبه (31 شهريور) بین 23 تا 32 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف، گاهی همراه با وزش باد و غبار محلی خواهد بود.

به گفته وی، طبق نقشه‌های پیش یابی کمینه و بیشینه هوای تهران در روز سه شنبه این هفته بین 21 تا 30 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز صاف و در برخی از ساعات همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

کد خبر 272592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha