نشست هم‌اندیشی هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری با معاون اول رئیس‌جمهور با حضور دبیر هیأت دولت، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور و شماری از مدیران عامل بانک‌ها در نهاد ریاست‌جمهوری برگزارشد.

در اين نشست اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه دولت كمترين ترديدي در حمايت از بازار سرمايه ندارد، افزود: البته جهت‌گيري ما اين است كه بازار سرمايه بتواند منابع مورد نياز براي سرمايه‌گذاري بنگاه‌هاي بزرگ را تأمين كند و رشد بازار سرمايه همچنان استمرار داشته باشد.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در اين نشست گفت: به‌دنبال پررنگ‌تر كردن نقش بازار سرمايه در تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي هستيم. علي صالح‌آبادي با بيان اينكه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ آماده كمك به دولت هستند، گفت: مي‌توان با تعامل سازنده با يكديگر در سال‌هاي آينده نقش بازار سرمايه در تأمين مالي را پُررنگ‌تر از گذشته شاهد باشيم.

  • ماموريت تازه بانك‌ها و بازار سرمايه

وزير اقتصاد هم در نشست مديران شركت‌هاي هلدينگ و سرمايه‌گذاري كشور با معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه متأسفانه اين روزها حجم معاملات به زير 100ميليارد تومان هم كاهش پيدا كرده گفت: تجهيز پس‌اندازها و تخصيص آن به توليد، ماموريت اصلي بانك‌ها و بازار سرمايه است. علي‌طيب‌نيا گفت: در تقسيم كاري كه طراحي شده نقش بازار پول و نظام بانكي عمدتا تأمين سرمايه در گردش بنگاه‌هاي اقتصادي و تأمين مالي كوتاه‌مدت و ميان‌مدت بنگاه‌هاي كوچك و بنگاه‌هاي متوسط است. بازار سرمايه نيز ماموريت تأمين مالي بلندمدت بنگاه‌هاي بزرگ را برعهده خواهد گرفت.

  • خلأ حضور بازار سرمايه

رئيس‌كل بانك مركزي هم در نشست مديران شركت‌هاي هلدينگ و سرمايه‌گذاري كشور با معاون اول رئيس‌جمهور گفت: تأمين مالي از 2مسير نظام بانكي و بازار سرمايه امكان‌پذير است با خلأ حضور بازار سرمايه در گذشته نظام بانكي تنها بازار تأمين مالي بود. اقدامات مناسبي انجام شده كه اين خلأ پر شود و بازار سرمايه در جايگاه خود قرار گيرد و بتواند نقش اصلي را در تأمين مالي به‌عهده بگيرد. سيف افزود: يكي ديگر از بحث‌هايي كه بايد به آن توجه كرد بحث جهت دادن توقعات از نظام تأمين مالي است.

کد خبر 272375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha