همشهری آنلاین: رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآنیان باید پرچمدار سبک زندگی اسلامی باشند، گفت: باید با برنامه ریزی مدون فعالان قرآنی، دولت جهانی قرآنی محقق شود.

به گزارش ایسنا، دكتر لاله افتخاری، ريیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی ویژه خواهران بسیجی کشور که 24 شهریور ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط کنونی بستر آموزش و فراگیری مفاهیم قرآنی فراهم است، اظهار کرد: شرایط لازم برای تدبر در قرآن، حفظ، قرائت و قرآن پژوهشی در موضوعات مختلف مهیا است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب شرایط مناسب برای پیگیری فعالیت‌های قرآنی وجود نداشت، افزود: ما تمام این موفقیت ها را مدیون خون شهدا، از خودگذشتگی ایثارگران، هدایت قرآنی رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سربازی تحت پرچم مقام معظم رهبری را افتخاری ارزشمند دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری بزرگ ترین مشوق ما خصوصا در فعالیت های قرآنی هستند، نکات ارزنده و تذکرات حکیمانه ایشان همواره چراغ راه فعالان این عرصه بوده است.

افتخاری با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید محور اصلی حلقه‌هاي صالحین باشد، تصریح کرد: شجره طیبه بسیج باید انسان را به سمت زندگی پاک و حیات طیبه هدایت کند، حیات طیبه با آشنایی با قرآن و درک مفاهیم دینی حاصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در حد توان حفظ قرآن را از اولویت‌های خود در زندگی قرار دهیم، اضافه کرد: ما حداقل می توانیم آیاتی از قرآن را حفظ کنیم که در زندگی روزمره مان کاربرد دارد، در اینصورت با انس و الفتی عمیقی که با قرآن ایجاد می کنیم از ثمرات ارزشمند آن در زندگی و اجتماع بهره مند می شویم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن خوان نعمت گسترده الهی و نسخه شفابخش برای تقوا پیشگان است، گفت: قرآن چشمه زلال هدایت برای کسانی است که با مولفه های آن انس می‌گیرند و با اخلاص در این مسیر الهی می مانند.

افتخاری با بیان اینکه آموزه های قرآنی باید به شکل خوشه‌ای و زنجیره‌ای گسترش یابد، عنوان کرد: انسان باید در ابتدا خود را با مولفه های قرآنی انس و الفت بخشد سپس هزاران و میلیون ها نفر از این طریق تربیت شوند، زیرا ما متولد شده ایم که زندگی‌مان رنگ الهی بگیرد نباید با دوری از قرآن و اهل بیت (ع) از حیات طیبه دور شویم.

وی با بیان اینکه جنگ نرم امروز دشمن علیه بشریت است، ادامه داد: باید با ابزار مناسب، روحیه بسیجی و بصیرت ناشی از فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری با آگاهی در این مسیر گام برداریم و به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازیم.

ريیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حلقه‌هاي صالحین باید راهکارهای تقوا پیشگی و دشمن‌شناسی در جنگ نرم را بشناساند، یادآور شد: باید زندگی ساده اسلامی بدون تجملات و تشریفات را در سبک زندگی مورد تاکید مقام معظم رهبری بگنجانیم و با سلاح اثربخش آموزه های قرآنی به مقابله با دشمن بپردازیم.

افتخاری با بیان اینکه قرآنیان باید پرچمدار سبک زندگی اسلامی باشند، گفت: قرآنیان بسیجی باید الگویی همه جانبه خصوصا در زمینه عفاف و حجاب باشند، با برنامه ریزی مدون و همت اساسی آنان دولت جهانی قرآنی محقق شود که خود یاریگر رسالت امام  زمان (عج) است.

کد خبر 272015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha