جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوشیدن این پنج اسموتی می‌تواند در گرمای تابستان حال شما را جا بیاورد و خستگی‌تان را برطرف کند.

smoothie

 Smoothie ۱

۱- اسموتی میوه و جو دوسر

همه اسموتی‌ها آنقدر شکم‌پرکن نیستند که بتوانند جایگزین یک وعده غذایی شوند، ‌اما این اسموتی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

برای ساختن این اسموتی یک فنجان توت‌فرنگی چهارقاچ‌شده، یک موز برش‌داده شده، یک چهارم فنجان بادام خام، نیم فنجان جودوسر، یک فنجان ماست وانیلی کم‌چربی و یک قاشق چایخوری شربت افرا (یا عسل) را با هم مخلوط کنید.

اگر بخواهید اسموتی‌تان مقوی‌تر باشد می‌تواند روی آن را با یک چهارم فنجان مغزهای خوراکی خردشده (مانند بادام یا گردو)‌ بپوشانید.

 Smoothie ۲


۲- اسموتی انبه و ماست

ماست ترش و یک پر لیمو ترش مزه مطبوعی به این اسموتی انبه می‌دهد.

برای تهیه این اسموتی یک چهارم قاشق چایخوری دارچین، یک و نیم فنجان ماست ساده کم‌چربی، دو و نیم فنجان قطعات منجمد انبه، و آب نصف یک لیمو ترش را با هم مخلوط کنید.

 

 

۳ Smoothie ۳- اسموتی زنجبیل- هلوی سبز

اضافه کردن سبزی به اسموتی میوه؟ خیالتان راحت باشد در این مخلوط شیرین و تند مزه سبزی را احساس نخواهید کرد.

برای تهیه این اسموتی دو کف برگ جوان اسفناج،‌ یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه پوست‌کنده و رنده شده، ۲ فنجان برش‌های منجمد هلو، ۲ قاشق چایخوری عسل و یک و یک چهارم فنجان آب را با هم درآمیزید.

 

 

 Smoothie ۴

۴- اسموتی گرمسیری بلوبری (قره‌قاط)

آناناس و مرکبات تازه به یک اسموتی کلاسیک بلوبری یک طعم گرمسیری اضافه می‌کند.

برای ساختن این اسموتی ۲ قاشق چایخوری شکر، یک فنجان آناناس خردشده، یک و نیم فنجان بلوبری منجمد، یک پرتقال (چهارقاچ‌شده و بدون دانه) و نیم تا سه چهارم فنجان آب را با هم مخلوط کنید.

 

 

 

 Smoothie ۵

۵- اسموتی توت‌فرنگی، مانگو و ماست

کلید درست کردن یک اسموتی عالی چیست؟ نسبت میوه به بقیه چیزها. دستور ساخت این اسموتی را می‌‌توانید بر حسب رایحه دلخواه‌تان تغییر دهید.

دستور ساخت ما این است: یک و یک چهارم فنجان آب سیب، یک فنجان ماست ساده کم‌چربی، یک فنجان توت‌فرنگی تازه یا منجمد و ۲ فنجان انبه برش‌داده شده تازه یا منجمد را مخلوط کنید.

 

کد خبر 271588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha