مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: طرح احداث مترو اصفهان پس از برج جهان‌نما، جنجال‌برانگیزترین طرح عمرانی این شهر بوده است

تا آنجا که نقد و نظرات بسیاری را برانگیخته و برخی آن را تهدید برای آثار بی‌بدیل تاریخی این شهر از جمله چهار باغ دانسته‌اند تا آنجا که معتقدند اجرای این طرح خسارات جبران‌ناپذیری را به بار می آورد.

این در حالی است که مجری پروژه مترو اصفهان معتقد است عبور مترو از خیابان چهارباغ هیچ گونه خطری برای مدرسه چهارباغ ندارد "اگرچه معتقدم نظرات شخصی نباید مدرک باشد و هیچ پافشاری روی حرفمان نداریم و هر تصمیمی که شورای عالی ترافیک بگیرد ما تابع آن هستیم منتهی باید زودتر تصمیم‌گیری و اعلام شود."

به گفته وی مشکل اصلی مترو اصفهان عبور از آن از خیابان چهارباغ است که در حال حاضر دچار کنش و واکنش شده، در حالی که مصوبه شورای ترافیک استان و مصوبه شورای عالی ترافیک کشور، حاکی از عبور مسیر مترو از چهارباغ است و 4 ماه است ما منتظر نظر نهایی شورای عالی ترافیک برای ادامه مسیر در این محور هستیم که توقف ساخت تونل میانی مترو، روزانه 500میلیون تومان به جیب مردم اصفهان ضرر وارد می‌‏کند.

مهندس عبدالحسین سیف‌‌الهی، در گفت‌وگو با ایلنا مشکلات عمده دیگر سر راه مترو اصفهان را در بودجه و تامین واگن اعلام کرد و گفت: مشکل دیگری که ما نه تنها در اصفهان، بلکه در تهران و شهرهای دیگر با آن روبه‌رو هستیم، نداشتن متخصص متروساز است و پیمانکار متخصص نیز در این زمینه نداریم که باید دانشگاه‌‏ها در رابطه با تربیت متخصص مترو اقدامی اساسی به عمل آورند.

سیف‌‌‏الهی افزود: نباید پروژه‌‏‌‏ای که 600 میلیارد تومان هزینه می‌‏برد و 15 سال مطالعات آن توسط کارشناسان خارجی برای تعیین مسیر زمان برده است، در دست‌‏انداز نظرات افراد قرار گیرد. تمام دنیا با بهره‌‏بری از تکنولوژی روز و نظرات کارشناسان ذیربط در رفع مشکلات خود حرکت می‌‏کند و هر روز تکنولوژی به مدد طرح‌‏ها و پروژه‌‏ها می‌‏آید و آنها را تکمیل می‌‏کند.

سیف‌‏الهی، در خصوص وضعیت پروژه قطار شهری اصفهان، گفت: به غیر از مسیر دروازه دولت تا سی‌وسه پل که دچار مشکل است، عملیات احداث قطار شهری در تمام مسیرها به جد دنبال می‌‏شود و در صورتی که واگن‌‏های مورد نیاز توسط وزارت کشور خریداری شود، فاز اول قطار شهری اصفهان اواخر سال آینده به بهره‌‏‌‏برداری خواهد رسید.

وی مشکل کمبود بودجه، واگن‌‏های قطار شهری و مسیر مرکز شهر اصفهان را مهم‌‏ترین چالش سازمان قطار شهری اصفهان بیان و اضافه کرد: علی‌‏رغم گذشت 5 ماه از سال جاری هنوز اعتبارات امسال توسط دولت تخصیص نیافته، ولی خوشبختانه با مذاکراتی که در روزهای اخیر داشتیم، 230 میلیارد ریال از بودجه کشوری به این امر اختصاص یافت که امیدواریم هر چه زودتر این بودجه پرداخت شود.

به گفته مدیر عامل و مجری پروژه قطار شهری اصفهان، برای افتتاح فاز اول پروژه قطار شهری اصفهان به 350میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که 175 میلیارد تومان سهم دولت و 175 میلیارد تومان توسط شهرداری اصفهان است و تاکنون 110میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و 70 میلیارد تومان توسط شهرداری اصفهان برای قطار شهری این شهر هزینه شده است.

وی در خصوص رعایت استانداردهای فنی در این پروژه، گفت: تمام کارهای فنی پروژه قطار شهری از طریق کارشناسان خبره داخلی و خارجی و با رعایت استانداردهای جهانی قطار شهری انجام می‌‏شود و از زمانی که این پروژه به اجرا درآمده به عضویت اتحادیه جهانی قطار شهری درآمده‌‏ایم و استانداردهای موجود جهانی نیز رعایت می‌‏شود.

کد خبر 2711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز