همشهری آنلاین: سردار دهقان با اشاره به اینکه امروز دنیا در وضعیت گذار به سر می‌برد، گفت: امروز دنیا از نظم خاصی برخوردار نیست و در این فضا بازیگران سیاسی تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری ببرند و کسی می‌تواند از منافع بیشتری برخوردار شود که قدرتمندتر و بانفوذتر باشد.

دهقان

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم روز صنعت دفاعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از 35 سال به جایگاه رفیعی در منطقه و جهان رسیده است، افزود: امروز هیچ معادله قدرتی در منطقه بدون حضور ایران شکل نمی‌گیرد و با توجه به ماهیت ضداستکباری و مدافع حقوق مظلومان که ایران دنبال می‌کند تهدیدهای مستمری را فراروی خود دارد و با توجه به این موضوع می‌توانیم با تقویت روحیه همکاری و تعامل در داخل گام‌های موفقیت و پیروزی را امیدوارانه‌تر برداریم.

وی با اشاره به این‌که صنعت دفاعی کشور امروز در زمینه موشک زمین به زمین در رنج‌های مختلف سوخت جامع و مایع از توان بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است این است که هر روز بردمان را افزایش دهیم و به دنبال افزایش دقت، قدرت تخریب، زمان نگهداری و کاهش زمان پرتاب هستیم که در همه موارد به جز دقت موشک برد بلند بقیه را به دست آورده‌ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در حوزه دریایی در زمینه‌های سطحی و زیرسطحی و انواع موشک‌ها، توپخانه‌های دریایی استعدادهای خوبی داریم، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم زیردریایی تا توناژ 500 تن را از مبنا طراحی کنیم و به سمت سیستم رانش جدید می‌رویم و تلاش داریم که نویزها کمتر شده و ماندگاری در آب را افزایش دهیم. همچنین به موضوع سونار متمرکز شده‌ایم.

دهقان با اشاره به این‌که با تمرکز بر موضوع سونار می‌توانیم در همه سطوح توانمند شویم، گفت: برد موشک‌های کروز را تا 300 کیلومتر رسانده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به این‌که در حوزه موشک‌های دریایی و صنایع هوایی با کشورهای مختلف مبادلات خوبی انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که در حوزه هوایی، عمق‌دهی و به‌روزرسانی ناوگان عظیم هوایی‌مان را افزایش دهیم و در این رابطه همکاری نزدیکی با نیروهای مسلح داریم و در خصوص هواپیمای اف 4 و سیستم سلاح عمق‌دهی و آویونیک توانسته‌ایم با الگوگیری از سامانه‌های مشابه، طراحی‌های لازم را انجام داده و اجرا کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که در پهپادها در سه حوزه سقف پرواز، مداومت پرواز و مقابله با جنگ الکترونیک محدودیت‌هایی داشتیم اعلام کرد که در دو مورد اول برطرف شده است و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم تا در مقابله با جنگ الکترونیک نیز به نتایج مطلوب برسیم.

دهقان همچنین افزود: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نیز می‌توانیم کارهای جدی انجام دهیم و امروز در صنعت دفاعی تعداد کشورهایی که به ایران می‌آیند و ما به آنجا می‌رویم افزایش یافته است و این موضوع می‌تواند در مناسبات و مبادلات نظامی و دفاعی ما موثر باشد.

کد خبر 269856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha