پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته‌نامه نیوزویک با گذشت پنج روز از تظاهرات در شهر «فرگوسن» ایالت «میسوری» آمریکا در اعتراض به کشته شدن نوجوان سیاهپوست به دست پلیس آمریکا، گزارش کرد که «فرگوسن» شبیه یک منطقه جنگی شده است.

fergusen

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته‌نامه نیوز‌ویک، اعتراضات در فرگوسن ایالت «میسوری» آمریکا وارد روز پنجم و بسیار شدیدتر شده است. این تظاهرات‌ها در اعتراض به اقدام روز شنبه یک پلیس است که «مایکل براون» یک نواجوان سیاهپوست 18 ساله غیرمسلح را با ضربات گلوله کشت.

پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر نیز با اشاره به اعتراضات فرگوسن نوشت که شما نمی‌توانید آنچه را که در آمریکا رخ داده است باور کنید و گزارش کرد که نگاه کردن به تصاویر اعتراضات فرگوسن طوری است که شما نمی‌توانید باور کنید که این اتفاقات در آمریکا در حال رخ دادن است.

این پایگاه اطلاع‌رسانی با اشاره به تظاهرات چند روز اخیر در شهر فرگوسن گزارش کرد، از افسران کاملاً مسلح که غیرنظامیان غیرمسلح را نشانه گرفتند، تا خودروهای زرهی مستقر در شهر، طوری است که به نظر نمی‌رسد اعتراضات در یک شهر کوچک آمریکایی باشد بلکه بیشتر شبیه آن است که اعتراضات در میدان تحریر مصر در حین بهار عربی صورت گرفته است. رفتار پلیس کاملاً مشابه است که البته به واسطه استفاده از گاز اشک‌آور، گلوله‌های لاستیکی و بلندگوهای کرکننده برای متفرق کردن معترضان، در مقایسه با اعتراضات میدان تحریر کمتر مرگبار است.

بعدازظهر روز چهارشنبه، افسران پلیس آمریکا از طریق بلندگو به معترضان اعلام کرد که باید به خانه بازگردند و خبرنگاران روزنامه‌های واشنگتن‌پست و هافینگتون‌پست نیز بدون دلیل بازداشت و سپس آزاد شدند و بعد از آن پلیس به سمت جمعیت حمله برد و با گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی از آنها پذیرایی کرد و به افراد دستور داد تا دوربین‌های خود را خاموش کنند.

در عین حال، «جی نیکسون» فرماندار ایالت با صدور بیانیه‌ای اوضاع در شهر فرگوسن را به‌شدت نگران کننده خوانده و خواستار آرامش در این منطقه شده است.

از طرف دیگر، هکرهای آنانیموس اعلام کرده‌ است که می‌تواند اسم افسر پلیس فرگوسن که هفته گذشته به «مایکل براون» نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست شلیک کرده و منجر به کشته شدن وی شد را منتشر کند.

این گروه با پیامی در حساب توئیتر خود با عنوان عملیات فرگوسن اعلام کرده است که نام افسر مربوطه را در اختیار دارد و پس از اطمینان از صحت اطلاعات خود، آن را به‌طور عمومی منتشر خواهد کرد.

هکرهای آنانیموس اعلام کردند که برای تایید نام افسر مورد نظر نیاز به تایید یک شاهد عینی و یا دستیابی به یک منبع اطلاعاتی جدید دارند.

کد خبر 268797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha