همشهری آنلاین: بعد از بیش از 2 سال تلاش، نخستین بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای ایران به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همزمان با میلاد امام محمد‌باقر‌(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس مراسم رونمایی نخستین بازی رایانه ‌انرژی هسته‌ای ایران با عنوان "عملیات ویژه 85" دوشنبه 25 تیر در سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

محمدتقی فخریان دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این مراسم گفت: "برای تأثیرگذاری در دانش‌آموزان و انتقال مفاهیم ارزشی باید از ابزارهای پر نفوذ در عموم دانش‌آموزان استفاده می‌کردیم که در مسیر این هدف، هنر را انتخاب کردیم و در هنر، بازی رایانه‌ای را برگزیدیم."

وی با بیان این‌که تمام بازی‌های رایانه‌ای که هم‌اکنون در ایران استفاده می‌شود بازی‌های وارداتی هستند، افزود: "تهیه‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای در کشورهای مختلف مقاصد خود را دنبال می‌کنند و از طریق این بازی به اهداف خود می‌رسند."


فخریان اظهار داشت: "سعی کردیم از این بازی به عنوان ابزاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم و نباید فرهنگ ایثار و شهادت را تنها در دوران دفاع مقدس ببینیم."

وی ادامه داد: "در این بازی روحیه ملی و مذهبی دانش‌آموزان را با نگاه به مسئله هسته‌ای تقویت می‌کنیم."

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: "این بازی تهیه شده است اما ممکن است نقدهای علمی و فنی به آن وجود داشته باشد که پذیرا هستیم. در هر حال ما شروع کننده کار و پرچمدار هستیم."

وی در نقدهایی که در خصوص این بازی وجود دارد و این‌که به بحث تروریست پروری پرداخته شده است، گفت: "ما در این بازی با عزت و شرف، از حق خود که اسارت ناحق دیپلمات‌های ایرانی است، دفاع می‌کنیم."

علیرضا مسائلی سرپرست گروه و طراح پروژه نخستین بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای ایران در این مراسم گفت: "این بازی بر اساس فرهنگ شهادت‌طلبی و بالا بردن روحیه ایثارگری در دانش‌آموزان ساخته شد."

مسائلی افزود:" داستان بازی 2 مرحله در ایران، 2 مرحله در عراق و 4 مرحله در اسرائیل طراحی شده است."

وی ادامه داد: هزینه این بازی در کشورهای خاور میانه میلیون دلاری است اما ما با صرف 25 تا 35 میلیون تومان این بازی را آماده کردیم و تیم کاری حدود 10 نفر بودند.

طراح پروژه نخستین بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای ایران گفت: "این بازی برای سن پنجم دبستان تا اوایل دبیرستان طراحی شده است."

مراحل بازی

نخستین بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای ایران یک بازی 3 بعدی داستانی درباره دکتر سعید کوشا و همسرش مریم است که هر دو از متخصصان انرژی هسته‌ای ایران هستند و در سفر به کربلا گرفتار نیروهای اشغالگر آمریکایی شده و به نقطه‌ای نامعلوم منتقل می‌شوند.

بهمن ناصری، فرمانده نیروی ویژه اطلاعاتی و امنیتی ایران و هم‌رزم پدر دکتر کوشا در دفاع مقدس، مأمور نجات دکتر کوشا و همسرش از دست اشغالگران شده و عملیات رزمی خود را آغاز می‌کند.

بهمن همزمان مأمور پیگیری پرونده شاپور فرمانفرما یکی از کارشناسان سازمان انرژی هسته‌ای است که با مدارک جعلی موفق به استخدام در این سازمان شده است. وی که دورگه ایرانی اسرائیلی است اطلاعات با ارزش هسته‌ای را به خارج از کشور منتقل می‌کند.
بهمن در تعقیب شاپور متوجه می‌شود که وی خبر خروج سعید و مریم از ایران را به نیروهای آمریکایی داده است، همچنین در تدارک عملیات نظامی آمریکاییان در خاک ایران به فرماندهی فردی به نام جکسن است، بهمن جکسن را دستگیر کرده و اطلاعات با ارزشی از وی می‌گیرد.

مراحل بعدی بازی حضور بهمن در خاک عراق، نجات مردم بی‌گناه عراق، خنثی‌سازی بمب‌گذاری در نجف و غیره است.

در صورت موفقیت کاربران در این بازی، بهمن در پایان سعید و مریم را آزاد می‌کند و همزمان متوجه می‌شود چند زندانی دیگر در زندان‌های مخوف عراق هستند که از روی نشانه‌هایشان آن‌ها را می‌شناسد، حاج احمد متوسلیان و غیره که در حساس‌ترین مرحله بازی نجات پیدا می‌کنند.

کد خبر 26734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز