سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسوولان نیروگاه برق غزه روز سه شنبه اعلام کردند در پی بمباران این نیروگاه توسط ارتش رژیم صهیونیستی که شب گذشته به وقوع پیوست جریان برق آن به کلی قطع شد.

gaza

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، در پی بمباران این نیروگاه توسط ارتش رژیم صهیونیستی که شب گذشته (دوشنبه) به وقوع پیوست ژنراتور این نیروگاه آسیب دید ضمن اینکه منبع سوخت آن نیز به آتش کشیده شد.

بنابراین گزارش ˈ فتحی شیخ خلیلˈ از مسوولان نیروگاه برق غزه گفت : به این ترتیب در پی آسیبهای وارد شده ، تنها نیروگاه تولید برق غزه از کار بازایستاده است.

رژیم صهیونیستی از بامداد روز سه شنبه هفدهم تیرماه برابر با هشتم ژوئیه 2014 حملات هوایی علیه غزه را از سرگرفت و در نخستین حملات 9 نفر کشته شدند.

بهانه رژیم اشغالگر برای اغاز حملات علیه مردم بی پناه غزه کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی بوده است.

ماموران این رژیم در این راستا بیش از 400 فلسطینی را بازداشت کردند و پنج تن را نیز کشتند. قصابان این رژیم پس از آن و در اقدامی تلافی جویانه محمد ابوخضیر نوجوان فلسطینی را ربوده و پس از ضرب و شتم بسیار به قتل رساندند.

موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل در شروع حملات به نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد: ˈما برای جنگی علیه حماس آماده شده ایم که ظرف یکی دو روز تمام نخواهد شد.ˈ

ارتش رژیم صهیونیستیی نیز هشدار داد که تا آخر کار پیش می‌رود و همه گزینه ها از جمله اشغال زمینی را در دست بررسی دارد.

نوار غزه 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض دارد و در کنار دریای مدیترانه واقع است و با مصر و اسرائیل هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی با وجود درخواست های شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بیگناه فلسطین رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد و تاکنون یک هزار و 108 نفر از مردم غزه کشته و بیش از شش هزار و 500 نفر زخمی شده‌اند.

بدنبال اقدام های این رژیم، ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنشی بی توجهی به قواعد بین‌المللی و حق حیات در نوار غزه را بهت آور دانست و حملات اسرائیل به نوار غزه را جنایت جنگی تعبیر کرد.

کد خبر 267215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha