چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ تمامی داوطلبان روز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه منتشر خواهد شد.

به گزارش ايرنا، دكتر حسین توکلی با اعلام اين خبر گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 1393 به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تمامی داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون یا به عبارت دیگر حاضرین در جلسه آزمون در روز یکشنبه 12 مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر یک از داوطلبین حاضر در جلسه آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش كشور و وارد شدن به بخش مشاهده کارنامه نتایج علمی (اولیه) کارنامه خود را مشاهده کرده و آن را چاپ کنند.

به گفته مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان از سه طریق، وارد کردن اطلاعات آزمون و مشخصات فردی شامل شماره داوطلبی، نام‌خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد؛ یا با وارد کردن مشخصات کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون شامل شماره پرونده، رمز ورود و شماره شناسنامه؛ یا با وارد مشخصات ثبت نامی و مشخصات فردی شامل شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه نسبت به مشاهده و پرینت کارنامه خود اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده داوطلبان واجد شرایط می‌توانند برای انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی از چهارشنبه 15 مرداد ماه تا دوشنبه 20 مرداد ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان توصیه کرد که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته از میان رشته‌های تحصیلی گروه یا گروه‌های آزمایشی ذی‌ربط و از بین کد رشته محل‌های مجاز اقدام به انتخاب رشته کرده و اولویت را در انتخاب رشته به ترتیب علاقه خود قرار دهند.

وی تصریح کرد ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا دفترچه راهنمای انتخاب رشته دست کم دو یا سه روز قبل از اعلام نتایج اولیه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گیرد.

توکلی گفت: هر داوطلب باید در کنترل کد رشته محل‌های انتخابی خود به مقطع تحصیلی رشته‌ها، دانشگاه محل رشته، شهرهای محل تحصیل دانشگاه‌ها و دوره‌های تحصیلی رشته‌ها دقت کافی داشته باشد؛ همچنین هر داوطلب باید فرایند انتخاب رشته را تا دریافت رسید انتخاب رشته 15 رقمی ادامه دهد و در پایان از فرم انتخاب رشته تکمیل شده خود یک پرینت تهیه کند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش همچنین درباره انتخاب رشته داوطلبین علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: آن دسته از داوطلبینی که علاقه‌مند به انتخاب رشته در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هستند باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته با کد دسترسی مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه و بر اساس شرایط و ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی این دانشگاه که در سایت مرکز آزمون قرار گرفته، برای انتخاب کد رشته محل‌ها اقدام کنند.

بر اساس ضوابط آزمون سراسری به طور کلی گزینش دانشجو به دو روش انجام می‌گیرد؛ در روش اول، گزینش دانشجو در کد رشته محل‌هایی که پذیرش آنها بر اساس آزمون (نمرات آزمون و اعمال قطعی سوابق تحصیلی) است و روش دوم؛ گزینش دانشجو در کد رشته محل‌هایی که صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود که توضیحات کافی درباره روش‌های گزینش در دفترچه راهنما درج شده است.

به گفته توکلی، علاوه بر اینکه دفترچه انتخاب رشته گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه، دو یا سه روز قبل از اعلام نتایج اولیه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد؛ برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای داوطلبان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی چاپ و تکثیر و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت پست از طریق باجه‌های این شرکت در اختیار داوطلبان ذیربط قرار می‌گیرد.

فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های متمرکز سال 93 در نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد؛ همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز سال 93 نیز در 15 مهرماه 93 به همراه اطلاعیه این سازمان در خصوص شرایط و ضوابط در مراحل مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و تشریحی و گزینش رشته‌های مذکور از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش همچنین اعلام کرد که بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فهرست اسامی قبول‌شدگان نیمه متمرکز سال 93 نیز در روز 14 دی ماه 1393 از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

آزمون سراسری سال 1393 طی روزهای پنجم، ششم و هفتم تیر ماه در بیش از 350 شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

کد خبر 266758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha